gestió de casos
gestió de casos
- ca gestió de casos, n f
- es gestión por casos, n f
- fr gestion de cas, n f
- fr prise en charge, n f
- en case management, n
Definición
Pràctica assistencial avançada consistent a planificar i executar un pla d'atenció individualitzat, basada en la coordinació entre organitzacions i professionals, amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats socials o de salut de les persones o del seu entorn.
Nota
- 1. La gestió de casos té per objectiu garantir la continuïtat assistencial en persones amb problemes de salut crònics i dependència, a través de l'acostament dels serveis al seu entorn i d'una atenció integral, a més de reduir la institucionalització, amb un ús òptim dels recursos.
- 2. La gestió de casos és especialment rellevant en l'àmbit de la salut mental per a evitar el risc que les persones amb trastorns mentals greus es desvinculin dels serveis assistencials.
- 3. Una modalitat específica de gestió de casos és el pla de suport individualitzat.