Back to top
Torna al llistat dels Diccionaris en Línia

Diccionari de comunicació empresarial

Presentació
bafarada bafarada

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  globus, n m
  • ca  bafarada, n f sin. compl.
  • es  bocadillo
  • es  globo
  • fr  bulle
  • fr  phylactère
  • en  balloon

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Espai tancat, generalment per un cercle o un quadrilàter irregular, que conté els diàlegs o els pensaments d'un personatge d'una historieta il·lustrada.
baixar baixar

Comunicació > Telecomunicacions

  • ca  baixar, v tr
  • ca  descarregar, v tr
  • es  bajar
  • es  descargar
  • en  download, to

Comunicació > Telecomunicacions

Definició
Copiar programes, fitxers, etc., d'un ordinador remot en un de local, generalment a través d'Internet.
balanç social balanç social

Comunicació > Relacions públiques

  • ca  balanç social, n m
  • es  balance social
  • fr  bilan social
  • en  social audit
  • en  social report

Comunicació > Relacions públiques

Definició
Document que recull les relacions d'una organització amb la societat, amb el seu entorn i amb els seus públics, expressades per mitjà d'indicadors socials.
banc de dades banc de dades

Comunicació > Telecomunicacions > Productes i serveis

  • ca  banc de dades, n m
  • es  banco de datos
  • en  data bank

Comunicació > Telecomunicacions > Productes i serveis

Definició
Conjunt de dades informatitzades relatives a un tipus determinat d'informació, consultable per un gran nombre d'usuaris, que pot estar format per un conjunt no estructurat de fitxers o per una base de dades.
banda sonora banda sonora

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  banda sonora, n f
  • es  banda sonora
  • en  soundtrack

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Conjunt d'elements sonors que acompanyen les imatges d'una pel·lícula, com ara diàlegs, música, veu en off o efectes de so.
banderola banderola

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans publicitaris

  • ca  banderola, n f
  • es  banderola
  • fr  banderole
  • fr  oriflamme
  • en  banner
  • en  flag
  • en  streamer

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans publicitaris

Definició
Cartell de plàstic o tela destinat a ser suspès verticalment en un suport.
bàner bàner

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

  • ca  bàner, n m
  • es  banner
  • fr  bandeau publicitaire
  • fr  bannière
  • en  ad banner
  • en  banner

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

Definició
Espai publicitari en una pàgina web, generalment de forma rectangular, que permet accedir al web de l'anunciant quan s'hi fa clic.
barbarisme barbarisme

Comunicació, Comunicació > Publicitat > Creació > Redacció

  • ca  barbarisme, n m
  • es  barbarismo
  • en  barbarism

Comunicació, Comunicació > Publicitat > Creació > Redacció

Definició
Forma lingüística, particularment lèxica, d'origen estranger que no es considera assimilada a la pròpia llengua.
baròmetre baròmetre

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

  • ca  baròmetre, n m
  • es  barómetro
  • fr  baromètre
  • en  barometer

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

Definició
Estudi periòdic per a determinar l'evolució d'opinions, actituds, comportaments, etc., relatius a un objecte d'investigació.
barrera d'entrada barrera d'entrada

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

  • ca  barrera d'entrada, n f
  • es  barrera de entrada
  • en  barrier to entry
  • en  entry barrier

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

Definició
Factor d'índole tècnica, legal, econòmica, política, etc., que dificulta o impedeix l'entrada d'una empresa en un sector d'activitat.

Nota

  • Són exemples de barreres d'entrada les grans inversions de capital, les economies d'escala, l'accés als canals de distribució, les patents, els requisits legals, etc.