Back to top
Torna al llistat dels Diccionaris en Línia

Diccionari de comunicació empresarial

Presentació
LAN LAN

Comunicació > Telecomunicacions > Sistemes de telecomunicacions

  • ca  xarxa d'àrea local, n f
  • ca  LAN, n f sigla
  • es  red de área local
  • es  LAN sigla
  • en  local area network
  • en  LAN sigla

Comunicació > Telecomunicacions > Sistemes de telecomunicacions

Definició
Xarxa de comunicacions que engloba àrees geogràfiques reduïdes, com ara una oficina o un edifici.

Nota

  • La sigla LAN correspon a l'equivalent anglès local area network.
lector lector

Comunicació > Telecomunicacions

  • ca  lector, n m
  • es  lector
  • es  reproductor
  • en  player
  • en  reader

Comunicació > Telecomunicacions

Definició
Dispositiu destinat a interpretar senyals d'informació enregistrats en un suport determinat i a convertir-los en corrents elèctrics per tal de restituir la informació enregistrada.
lector lector

Comunicació > Telecomunicacions

  • ca  videolector, n m
  • ca  lector, n m sin. compl.
  • es  reproductor de vídeo
  • en  video player
  • en  video tape player

Comunicació > Telecomunicacions

Definició
Aparell que permet reproduir imatges i sons enregistrats en una cinta de vídeo però que no n'hi pot enregistrar.
lector | lectora lector | lectora

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

  • ca  lector | lectora, n m, f
  • es  lector | lectora
  • fr  lecteur | lectrice
  • en  reader

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

Definició
Persona que llegeix una publicació.

Nota

  • Des del punt de vista publicitari n'hi ha prou d'haver fullejat una publicació per ser-ne considerat lector.
lector de CD-ROM lector de CD-ROM

Comunicació > Telecomunicacions

  • ca  lector de CD-ROM, n m
  • es  lector de CD-ROM
  • en  CD-ROM reader

Comunicació > Telecomunicacions

Definició
Lector que permet llegir les dades enregistrades en un CD-ROM.
lector primari | lectora primària lector primari | lectora primària

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

  • ca  lector primari | lectora primària, n m, f
  • es  lector primario | lectora primaria
  • fr  lecteur primaire | lectrice primaire
  • en  primary reader

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

Definició
Lector que llegeix una publicació que ell mateix ha comprat.
lector secundari | lectora secundària lector secundari | lectora secundària

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

  • ca  lector secundari | lectora secundària, n m, f
  • es  lector secundario | lectora secundaria
  • fr  lecteur secondaire | lectrice secondaire
  • en  pass-along reader
  • en  secondary reader

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

Definició
Lector que llegeix una publicació que ha comprat una altra persona.
lectors per exemplar lectors per exemplar

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

  • ca  lectors per exemplar, n m pl
  • es  lectores por ejemplar
  • en  readers per copy

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

Definició
Nombre mitjà de persones que llegeixen un exemplar d'una publicació.
líder líder

Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

  • ca  líder, n m, f
  • es  líder
  • en  leader

Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

Definició
Persona o grup de persones que influeix en el comportament dels membres d'un grup.
líder d'opinió líder d'opinió

Comunicació > Relacions públiques, Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

  • ca  líder d'opinió, n m, f
  • es  líder de opinión
  • fr  leader d'opinion
  • en  opinion leader

Comunicació > Relacions públiques, Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

Definició
Persona que per la seva competència professional, el seu prestigi, estatus, etc., pot influir sobre l'opinió de la gent.