Back to top

Diccionari de comunicació empresarial

Presentación
R+D R+D

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

  • ca  recerca i desenvolupament, n f
  • ca  R+D, n f sigla
  • es  investigación y desarrollo
  • es  I+D sigla
  • en  research and development
  • en  R & D sigla

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

Definición
Conjunt d'activitats intel·lectuals i materials adreçades a ampliar el coneixement científic i tecnològic i l'aplicació dels seus resultats per a la creació de nous productes o serveis.
ràdio ràdio

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

  • ca  ràdio, n f
  • es  radio
  • fr  radio
  • en  radio

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

Definición
Mitjà de comunicació de massa constituït pel conjunt d'emissores que, mitjançant ones radioelèctriques, emeten programes informatius, musicals i d'entreteniment.
ràdio ràdio

Comunicació > Telecomunicacions > Aparells i dispositius

  • ca  ràdio, n f
  • es  radio
  • en  radio

Comunicació > Telecomunicacions > Aparells i dispositius

Definición
Aparell emissor i receptor de radiodifusió.
radiodifusió radiodifusió

Comunicació > Telecomunicacions

  • ca  radiodifusió, n f
  • es  radiodifusión
  • en  broadcasting

Comunicació > Telecomunicacions

Definición
Difusió d'informació sonora mitjançant ones radioelèctriques.
radiooient radiooient

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

  • ca  radiooient, n m, f
  • es  radioyente
  • fr  auditeur | auditrice
  • en  listener

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

Definición
Persona que escolta emissions radiofòniques.
ràfega ràfega

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  molinet, n m
  • ca  ràfega, n f
  • es  molinete
  • es  ráfaga
  • fr  moulinette

Comunicació > Publicitat > Producció

Definición
Seqüència molt breu amb imatge i so en què apareixen elements identificadors d'un canal de TV i que s'empra com a element de transició entre programes televisius o entre programes i blocs publicitaris.
ràfega ràfega

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  ràfega, n f
  • es  ráfaga

Comunicació > Publicitat > Producció

Definición
Fragment musical breu que a la ràdio s'utilitza com a element de divisió, unió o transició de dues situacions, notícies, etc.
raima raima

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  raima, n f
  • es  resma
  • fr  rame
  • en  ream

Comunicació > Publicitat > Producció

Definición
Conjunt de cinc-cents fulls de paper, que equival a vint mans.
rànquing de suports rànquing de suports

Comunicació > Publicitat > Mitjans

  • ca  rànquing de suports, n m
  • es  ranking de soportes

Comunicació > Publicitat > Mitjans

Definición
Classificació dels suports publicitaris segons un criteri establert, com ara la cobertura neta, el coeficient d'afinitat, la rendibilitat o el cost per impacte, que es pot establir en relació amb el conjunt de mitjans, amb un sol mitjà o amb una part d'un mitjà.
ràpel ràpel

Comunicació > Publicitat > Mitjans

  • ca  ràpel, n m
  • es  rappel
  • fr  dégressif
  • en  bonus
  • en  rebate

Comunicació > Publicitat > Mitjans

Definición
Descompte especial que un suport publicitari o una central de mitjans ofereix a una agència o a un anunciant segons el que facturin anualment.