Back to top
Torna al llistat dels Diccionaris en Línia

gestió de casos - Diccionari d'infermeria

Presentació
  • ca  gestió de casos, n f
  • es  gestión de casos
  • es  manejo de casos
  • fr  gestion de cas
  • fr  prise en charge
  • en  case management

Infermeria comunitària

Definició
Mètode de gestió que consisteix a agrupar les persones ateses, especialment les que pateixen malalties cròniques o complexes, segons la seva problemàtica, i a crear equips multidisciplinaris i coordinats de professionals que en facin el seguiment, a fi d'atendre de manera més eficient les seves necessitats individuals.

Nota

  • Dins de la gestió de casos, els professionals infermers prenen part en el procés de valoració, planificació, col·laboració i assessorament juntament amb els altres professionals de la salut. Els professionals infermers s'ocupen, per exemple, d'exercir de mediadors entre una persona atesa amb processos de dependència i els seus familiars, proporcionar cures infermeres de qualitat de manera eficient, mantenir a la comunitat persones amb problemes de salut importants proporcionant-los una major continuïtat de les cures infermeres o incrementar la participació de la persona atesa.