narrativa de marca
narrativa de marca
- ca narrativa de marca, n f
- ca relat de marca, n m
- es narrativa de marca
- es relato de marca
- es storytelling
- fr mise en récit
- fr récit de marque
- fr storytelling
- en brand storytelling
- en storytelling
Definició
Recurs creatiu consistent a explicar una història real o de ficció que reflecteixi els valors d'una marca, amb l'objectiu d'establir un vincle emocional amb el públic objectiu i fer-li arribar de manera eficaç un missatge determinat.
neologisme
neologisme
- ca nom inventat, n m
- ca neologisme, n m sin. compl.
- es neologismo
- es nombre de fantasía
- es nombre inventado
- fr néologisme
- fr nom de fantaisie
- fr nom inventé
- en coined name
- en fanciful name
- en invented name
- en neologism
Definició
Nom de marca que correspon a un mot inexistent en una llengua de referència, format a partir d'altres mots o creat ex nihilo.
nom abstracte
nom abstracte
- ca nom abstracte, n m
- es nombre abstracto
- fr nom abstrait
- en abstract name
Definició
Nom de marca inventat sense contingut semàntic per si mateix.
Nota
- 1. Kodak, Zara, Twingo, Häagen-Dazs, Xerox, Zeneca, Yaris o Zulily són exemples de noms abstractes.
- 2. En algunes fonts nom abstracte es considera sinònim de nom arbitrari.
nom alfanumèric
nom alfanumèric
- ca nom alfanumèric, n m
- es nombre alfanumérico
- fr nom alphanumérique
- en alphanumeric name
Definició
Nom de marca format per la combinació de lletres i xifres.
Nota
- Free2Move, KH-7, Citröen C3, 7UP, Ambipur 3volution, 3M, Pernod 45, Licor 43, AG2R, 3 i 4, UNI2 o TV3 són exemples de noms alfanumèrics.
nom arbitrari
nom arbitrari
- ca nom arbitrari, n m
- es nombre arbitrario
- fr nom arbitraire
- en arbitrary name
- en freestanding name
Definició
Nom de marca que correspon a un mot existent en la llengua i que no té cap relació semàntica directa amb la naturalesa de l'empresa, el producte o el servei que designa.
Nota
- 1. Camel (tabac), Orange (telecomunicacions) o Lemonade (assegurances) són exemples de noms arbitraris.
- 2. En algunes fonts nom arbitrari es considera sinònim de nom abstracte.
nom associatiu
nom associatiu
- ca nom associatiu, n m
- es nombre asociativo
- fr nom associatif
- en associative name
Definició
Nom de marca que correspon a un nom existent en la llengua i que fa al·lusió a algun benefici, característica o naturalesa del producte, el servei o l'organització que designa.
Nota
- 1. Puma, Raid, Amazon o Jaguar són exemples de noms associatius.
- 2. En algunes fonts nom associatiu es considera sinònim de nom evocatiu.
nom candidat
nom candidat
- ca nom candidat, n m
- es nombre candidato
- fr nom candidat
- en candidate name
Definició
Cadascun dels noms de marca seleccionats que es proposen a un client perquè els consideri.
nom comercial
nom comercial
- ca nom comercial, n m
- es nombre comercial
- fr nom commercial
- en business name
- en DBA name
- en doing business as name
- en trade name
Definició
Denominació que serveix per a identificar una persona física o jurídica en l'exercici de la seva activitat empresarial i que distingeix la seva activitat d'altres activitats idèntiques o similars.
Nota
- A l'Estat espanyol, el nom comercial s'obté mitjançant la inscripció en l'Oficina Espanyola de Patents i Marques.
nom compost
nom compost
- ca nom compost, n m
- es nombre compuesto
- fr nom composé
- en composite name
- en compound name
Definició
Nom de marca format per la reunió de dos o més radicals o dos o més mots.
Nota
- Snapchat o Facebook són exemples de noms compostos.
nom comú
nom comú
- ca nom genèric, n m
- ca nom comú, n m sin. compl.
- es nombre genérico
- fr nom commun
- fr nom de marque générique
- fr nom de marque lexicalisé
- en brandnomer
- en generic trademark
- en genericised trademark
- en proprietary eponym
Definició
Nom de marca que ha esdevingut el nom amb què es designa un determinat tipus de producte.
Nota
- Són exemples de noms genèrics aspirina, velcro, vaselina, jacuzzi o polaroid.