Back to top
  • ca  arrel, n f
  • ca  radical, n m
  • es  raíz
  • fr  racine
  • fr  radical
  • en  root
  • en  root word

Definició
Morfema central i bàsic que resta d'un mot despullat de tots els afixos, tant dels flexius com dels derivatius.
  • ca  raó per creure, n f
  • es  razón para creer
  • fr  justificatif
  • fr  support de la promesse
  • en  reason to believe
  • en  RTB

Definició
Enunciat breu i concís que expressa la raó que dona suport o credibilitat a la promesa de marca o a un benefici d'un producte.
  • ca  raó social, n f
  • es  razón social
  • fr  raison sociale
  • en  company name
  • en  firm name
  • en  trade name

Definició
Nom que adopta una societat col·lectiva i comanditària, compost pels noms i cognoms de tots els socis o d'algun d'ells, amb el qual es dona a conèixer i se signen les transaccions.
  • ca  rebus tipogràfic, n m
  • ca  jeroglífic tipogràfic, n m sin. compl.
  • es  rebus tipográfico
  • fr  rébus typographique
  • en  rebus

Definició
Ús de lletres, números o altres signes tipogràfics en un nom de marca en substitució dels elements verbals amb què es corresponen per la manera de pronunciar-los.

Nota

  • Per exemple, es dona rebus tipogràfic en noms de marca com ara Cuida+ ('cuida más'), Canal+ ('canal plus'), Free2Move ('free to move') o B-wom ('be wom').
  • ca  recentratge, n m
  • es  recentraje
  • fr  recentrage créatif
  • en  refinement

Definició
Replantejament i modificació d'una estratègia creativa com a conseqüència d'un nou enfocament del brífing després de la presentació al client d'un treball creatiu.
reconeixement d'entitats amb nom reconeixement d'entitats amb nom

  • ca  reconeixement d'entitats amb nom, n m
  • ca  extracció d'entitats, n f sin. compl.
  • es  extracción de entidades
  • es  reconocimiento de entidades nombradas
  • fr  extraction d'entités nommées
  • fr  reconnaissance d'entités nommées
  • en  entity chunking
  • en  entity extraction
  • en  entity name extraction
  • en  named entity chunking
  • en  named entity recognition
  • en  NER sigla

Definició
Operació en el processament del llenguatge natural consistent a identificar i classificar paraules, frases o altres unitats textuals d'un corpus en categories predefinides, com ara persones, organitzacions, expressions de temps, valors monetaris, percentatges o quantitats.
reconeixement de marca reconeixement de marca

  • ca  reconeixement de marca, n m
  • es  reconocimiento de marca
  • fr  identification de la marque
  • fr  reconnaisance de la marque
  • en  brand identification
  • en  brand recognition

Definició
Capacitat d'un consumidor d'identificar una marca determinada.
reconstrucció de marca reconstrucció de marca

  • ca  reconstrucció de marca, n f
  • es  cambio de marca
  • es  rebranding
  • fr  changement de marque
  • fr  rebranding
  • en  rebranding

Definició
Estratègia de màrqueting orientada a desenvolupar una nova identitat d'una marca.

Nota

  • La reconstrucció de marca pot ser més o menys aprofundida i afectar tots o alguns dels elements de la identitat de marca (nom, eslògan de marca, identitat visual, posicionament, etc.).
  • ca  recordabilitat, n f
  • es  recordabilidad
  • fr  mémorabilité
  • en  memorability

Definició
Capacitat potencial d'un nom de marca de ser recordat.
  • ca  recordable, adj
  • es  recordable
  • fr  mémorable
  • en  memorable

Definició
Dit del nom de marca que per la seva distinció té una gran recordabilitat.