Back to top

Articles i presentacions

Textos de comunicació especialitzada elaborats amb participació del TERMCAT.

Inclou tant articles publicats en revistes, parts de monografies, apunts en blogs o en webs sectorials especialitzades (tipus: Articles), com documents de suport utilitzats per a comunicacions en jornades i congressos o en sessions informatives (tipus: Presentacions).

28.09.2023

La intel·ligència: un concepte que s’ha ampliat

Articles
-
Butlletí RECERCAT
Intel·ligència artificial .Empresa .Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)

En l’àmbit empresarial, del màrqueting o de la informació, el català disposa de termes, alternatius als manlleus anglesos, que segueixen un mateix patró de formació constituït per un nucli nominal (intel·ligència) i un complement de nom que en restringeix el significat o l’explica (de mercat, de

Més
21.09.2023

Rebre i recepcionar: on és la diferència?

Articles
-
Via Empresa
Dret administratiu .Empresa

Rebre i recepcionar són verbs, tenen un origen etimològic relacionat, són correctes en català, però no coincideixen en el significat, és a dir, no són sinònims.

 

Més
08.09.2023

Per emportar o a l’establiment?

Articles
-
Via Empresa
.Gastronomia .Empresa

Durant la pandèmia de la covid, amb el tancament de locals i les limitacions d’aforament, el menjar per emportar s’acabaria convertint en una taula de salvació per a molts bars restaurants.

 

Més
14.06.2023

La intel·ligència de l’àmbit empresarial

Articles
-
Via Empresa
.Empresa Intel·ligència artificial

En l’àmbit empresarial, del màrqueting o de la informació, el català disposa de termes, alternatius als manlleus anglesos, que segueixen un mateix patró de formació constituït per un nucli nominal (intel·ligència) i un complement de nom que en restringeix el significat o l’explica (de mercat, de

Més
19.05.2023

Cites exprés: una qüestió d’amor o de feina?

Articles
-
Via Empresa
.Empresa .Treball .Ciències socials

Les cites exprés ('speed dating', en anglès) han traspassat els límits de la vida privada i han trobat també un espai important dins l’àmbit professional i dels negocis.

 

Més
08.02.2023

De quina font provenen les dades del màrqueting personalitzat?

Articles
-
Via Empresa
.Empresa Màrqueting

En l’àmbit del màrqueting personalitzat, les dades poden ajudar a prendre decisions sobre l’orientació de l’activitat, a preveure tendències, a millorar el servei al client i a incrementar el volum de clients i usuaris.

 

Més
13.01.2023

Fins a quin punt sou col·laboratius?

Articles
-
Via Empresa
.Empresa .Treball

De vegades, els termes que designen nous models de vida, oberts, participatius i molt més socials, no ens arriben acompanyats de l’adjectiu col·laboratiu -iva, sinó de la forma co- afegida davant d’un substantiu, com ara cohabitatge, cotreball o coallotjament. 

 

Més
28.09.2022

El brànding: una disciplina que deixa marca

Articles
-
Via Empresa
.Comunicació .Empresa Màrqueting

En aquest article s'expliquen diversos termes de l'àmbit del brànding, la disciplina especialitzada en la creació, el desenvolupament i la gestió estratègica d’una marca a fi d’aconseguir que tingui una presència rellevant, diferenciada i duradora en el mercat.

 

Més