La terminologia s’acosta als estudiants de l’Escola Mestral

© Escola Mestral

Quins tipus de diccionaris hi ha? Com s’han de fer servir? Com es redacta una definició? Quins mecanismes té la llengua per a crear noves paraules? Aquestes són algunes de les preguntes que han mirat de resoldre els últims dies els estudiants de 1r a 4t d’ESO de l’Escola Mestral de Sant Feliu de Llobregat, en un seguit de classes que han dedicat a la terminologia.

En el marc d’aquest projecte, ahir el TERMCAT va impartir dues sessions formatives sobre terminologia en aquesta escola, en les quals ha donat a conèixer de primera mà la feina del Centre de Terminologia i els recursos que ofereix. 

Com a clausura del projecte, els alumnes també s’han convertit en terminòlegs per un dia, i han hagut de crear neologismes en català i pensar les estratègies de difusió més adequades. 

Felicitem l’Escola Mestral per aquesta iniciativa, que ha permès als alumnes acostar-se a un aspecte de la llengua que sovint és poc conegut però que, sens dubte, serà ben present en el futur d’aquests estudiants, ja sigui en l’àmbit universitari o professional.