Es presenta el primer diccionari en català dedicat al brànding verbal

imatge al·legòrica

Avui es publica en línia el Diccionari de brànding verbal, elaborat pel publicitari i filòleg Jordi García Soler amb l’assessorament del TERMCAT. És el primer diccionari en català dedicat a aquesta disciplina, que tracta de la gestió estratègica del conjunt d’elements verbals que identifiquen una marca.

El Diccionari de brànding verbal és un recull innovador amb 528 termes definits amb precisió, amb equivalents en castellà, francès i anglès, i nombroses notes amb exemples. S’hi poden trobar termes referents al procés complet de la creació de noms i nomenclatures, a més de la terminologia essencial del brànding com a disciplina de referència, la terminologia relativa al processament del llenguatge natural i la terminologia més genèrica del brànding sonor. Per exemple, inclou termes com ara brànding personal, filtratge jurídic, manual de marca, referència evocativa, veu corporativa, identitat de marca o onomàstica comercial.

L’obra s’adreça a docents i estudiants interessats en aquesta disciplina, i també a professionals del brànding i el màrqueting o vinculats amb la gestió estratègica de la comunicació en el si de les empreses.

El diccionari es presenta a la Biblioteca de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna – Universitat Ramon Llull, en el marc d'una jornada que agrupa diversos seminaris dels estudis de Grau en Publicitat, Relacions Públiques i Màrqueting, en un acte en què participa l’autor de l’obra, Jordi García, professional del sector i docent, i el director del TERMCAT, Jordi Bover.