La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de llengües del món [en línia]. 2a ed. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2018. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/130/>
Es tracta d'un diccionari que recull informació sistemàtica sobre més de mil dues-centes llengües, cada una de les quals està estructurada com una fitxa de diccionari.
L'àrea temàtica de cada fitxa recull la filiació de la llengua (família lingüística, subfamília, branca, grup, etc.) i també el lloc on es parla.
Amb relació als equivalents,
- la llengua cod (situada en primer lloc) recull el nom de la llengua en qüestió en aquesta mateixa llengua;
- les llengües scr i num (situades en últim lloc) recullen en uns quants casos l'alfabet i el sistema numèric utilitzats per cada llengua;
- les altres llengües d'equivalència no estan disposades per famílies lingüístiques, com és habitual en el TERMCAT, sinó segons l'ordre alfabètic dels codis.
El cos de la fitxa aporta dades sobre la situació sociolingüística, la vitalitat o aspectes històrics.
Tota la informació procedeix d'un projecte de Linguamón-Casa de les Llengües, portat a terme amb la col·laboració del Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades de la UB, el Ciemen i Enciclopèdia Catalana.
Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.
- ca llengua de signes danesa
- cod Dansk Tegnsprog
- ar لغة الإشارات الدانماركية
- cy Iaith arwyddion Denmarc
- de Dänische Gebärdensprache
- en Danish Sign Language
- es lengua de signos danesa
- eu daniar keinu hizkuntza
- fr langue des signes danoise
- gn ñe'ẽ rechaukaha Danésa
- nl Deense Gebarentaal
- pt língua gestual dinamarquesa
- ru Датский язык жестов
- zh 丹麦手语
<Llengua de signes > Llengua de signes de persones sordes>, <Europa > Dinamarca>
Definició
Tanmateix, després del Congrés Internacional d'educadors de persones sordes celebrat a Milà el 1880, molts infants sords van ser obligats a escolaritzar-se amb mètodes orals. Aquesta actitud va fer que la llengua de signes danesa fos bandejada de l'ensenyament fins ben entrat el segle XX.
La llengua de signes danesa va ser reconeguda com a tal el 1991 i és considerada la primera llengua per als infants sords, mentre que el danès parlat és considerat com la segona. Per aquest motiu, la llengua de signes danesa és la primera llengua per a l'ensenyança de totes les matèries, mentre que el danès parlat és ensenyat com a matèria a l'escola.