anàlisi de sentiments
anàlisi de sentiments
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Terminologia de màrqueting digital [en línia]. 2a ed. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2017. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/185/>
- ca anàlisi de sentiments, n f
- ca anàlisi d'opinions, n f sin. compl.
- es análisis de opiniones, n m
- es análisis de sentimientos, n m
- es minería de opiniones, n f
- fr analyse de sentiments, n f
- fr détection d'opinions, n f
- en opinion mining, n
- en sentiment analysis, n
- en sentiment mining, n
<Màrqueting digital >, <Màrqueting digital > Avaluació>
Definició
Tècnica consistent a analitzar de manera automàtica, per mitjà de la mineria de dades i de processadors del llenguatge natural, les intervencions dels usuaris a internet, especialment a les xarxes socials, amb l'objectiu d'obtenir informació rellevant sobre la percepció que tenen de determinats aspectes i sobre les emocions que els desperten.
Nota
- En algunes fonts es fa una distinció entre l'anàlisi dels sentiments (centrada en l'obtenció d'informació sobre les emocions) i l'anàlisi d'opinions (centrada en l'obtenció d'informació sobre la percepció positiva, negativa o neutra dels usuaris respecte a l'objecte d'interès).