Back to top
anàlisi de sentiments anàlisi de sentiments

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Terminologia de màrqueting digital [en línia]. 2a ed. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2017. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/185/>

  • ca  anàlisi de sentiments, n f
  • ca  anàlisi d'opinions, n f sin. compl.
  • es  análisis de opiniones, n m
  • es  análisis de sentimientos, n m
  • es  minería de opiniones, n f
  • fr  analyse de sentiments, n f
  • fr  détection d'opinions, n f
  • en  opinion mining, n
  • en  sentiment analysis, n
  • en  sentiment mining, n

<Màrqueting digital >, <Màrqueting digital > Avaluació>

Definició
Tècnica consistent a analitzar de manera automàtica, per mitjà de la mineria de dades i de processadors del llenguatge natural, les intervencions dels usuaris a internet, especialment a les xarxes socials, amb l'objectiu d'obtenir informació rellevant sobre la percepció que tenen de determinats aspectes i sobre les emocions que els desperten.

Nota

  • En algunes fonts es fa una distinció entre l'anàlisi dels sentiments (centrada en l'obtenció d'informació sobre les emocions) i l'anàlisi d'opinions (centrada en l'obtenció d'informació sobre la percepció positiva, negativa o neutra dels usuaris respecte a l'objecte d'interès).