Back to top
simulació de compra simulació de compra

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  simulació de compra, n f
  • es  compra misteriosa, n f
  • es  compra simulada, n f
  • es  inspección de incógnito, n f
  • es  simulación de compra, n f
  • es  técnica de compra simulada, n f
  • es  técnica del cliente espía, n f
  • es  técnica del cliente misterioso, n f
  • fr  enquête mystère, n f
  • fr  évaluation mystère, n f
  • en  mystery shopping, n

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>

Definició
Tècnica d'investigació de mercat consistent a fingir, a través d'una persona que es fa passar per client, accions de compra o sol·licituds d'informació de béns o serveis, amb l'objectiu de verificar el compliment dels paràmetres de qualitat establerts per la direcció de l'empresa avaluada o d'un òrgan supervisor.

Nota

  • En la simulació de compra, la persona que es fa passar per client és un client simulat.