jeroglífic tipogràfic
jeroglífic tipogràfic
- ca rebus tipogràfic, n m
- ca jeroglífic tipogràfic, n m sin. compl.
- es rebus tipográfico
- fr rébus typographique
- en rebus
Definición
Ús de lletres, números o altres signes tipogràfics en un nom de marca en substitució dels elements verbals amb què es corresponen per la manera de pronunciar-los.
Nota
- Per exemple, es dona rebus tipogràfic en noms de marca com ara Cuida+ ('cuida más'), Canal+ ('canal plus'), Free2Move ('free to move') o B-wom ('be wom').
jingle
jingle
- ca melodia publicitària, n f
- ca jingle, n m sin. compl.
- es canción publicitaria
- es jingle
- fr chanson publicitaire
- fr ritournelle publicitaire
- fr sonal
- en advertising music
- en commercial song
- en jingle
Definición
Composició musical breu que serveix com a cançó identificadora d'una marca en la seva comunicació publicitària.
joc de paraules
joc de paraules
- ca joc de paraules, n m
- es juego de palabras
- fr calembour
- fr jeu de mots
- en play on words
- en pun
- en word play
- en wordplay
Definición
Recurs retòric que consisteix a usar mots equívocs, homòfons o que només es diferencien en alguna o algunes de les lletres que els componen.
Nota
- Els noms de marca Prêt a Parquet i Texto sentido o l'eslògan El que sabe Saba utilitzen el joc de paraules.
juxtaposició
juxtaposició
- ca juxtaposició, n f
- es yuxtaposición
- fr juxtaposition
- en juxtaposition
Definición
Formació de noms de marca per mitjà de la unió de mots sense cap partícula de subordinació o de coordinació.
Nota
- Els noms de marca DiaBalance, AOL Time Warner, PriceWaterhouseCoopers o Total Fina Elf s'han format per juxtaposició.