Back to top
manifest de marca manifest de marca

  • ca  manifest de marca, n m
  • es  manifiesto de marca
  • fr  manifeste de marque
  • fr  manifesto de marque
  • en  brand manifesto

Definición
Declaració escrita en què una marca expressa breument els propòsits i principis d'actuació, inspirats en els seus valors, que guien el seu comportament empresarial i la presa de decisions.
  • ca  llibre d'estil, n m
  • ca  guia d'estil, n f sin. compl.
  • ca  manual d'estil, n m sin. compl.
  • es  guía de estilo
  • es  libro de estilo
  • es  manual de estilo
  • fr  charte rédactionnelle
  • fr  guide de style
  • fr  livre de style
  • en  manual of style
  • en  style guide
  • en  style guidelines

Definición
Manual que aplega el conjunt de normes i criteris, principalment lingüístics, que ha de seguir qualsevol membre d'una organització per aconseguir una uniformitat de tractament, relació i comunicació amb els seus públics.
manual d'identitat sonora manual d'identitat sonora

  • ca  manual d'identitat sonora, n m
  • es  manual de identidad sonora
  • fr  charte d'identité sonore
  • en  acoustic design manual
  • en  audio style guide
  • en  brand sound guidelines
  • en  sound style guide

Definición
Manual que recull i defineix el conjunt d'elements constitutius de la identitat sonora d'una marca, per als quals s'estableixen les normes d'aplicació i ús en els principals suports i contextos de comunicació utilitzats.
manual d'identitat verbal manual d'identitat verbal

  • ca  manual d'identitat verbal, n m
  • es  manual de identidad verbal
  • en  verbal brand guidelines
  • en  verbal branding guidelines
  • en  verbal identity guidelines

Definición
Manual que recull i defineix el conjunt d'elements constitutius de la identitat verbal d'una marca, per als quals s'estableixen les normes d'aplicació i ús en els principals suports i contextos de comunicació utilitzats.
  • ca  manual de marca, n m
  • es  manual de identidad de marca
  • es  manual de marca
  • fr  charte de marque
  • fr  guide de marque
  • fr  guide de normes
  • fr  manuel d'identité de marque
  • en  brand guidelines
  • en  brand identity guidelines
  • en  brand standards manual
  • en  brand style guide

Definición
Manual que recull i defineix el conjunt d'elements constitutius de la identitat d'una marca, per als quals s'estableixen les normes d'aplicació i ús en els principals suports i contextos de comunicació utilitzats.

Nota

  • Impròpiament se sol usar com a sinònims manual de marca i llibre de marca.
  • ca  mapa conceptual, n m
  • ca  mapa semàntic, n m sin. compl.
  • es  mapa conceptual
  • es  mapa semántico
  • fr  carte conceptuelle
  • fr  carte des idées
  • fr  carte sémantique
  • en  concept map
  • en  mind map
  • en  semantic map

Definición
Representació gràfica d'un conjunt de conceptes estructurats d'acord amb les relacions que s'hi estableixen.

Nota

  • Se solen utilitzar mapes conceptuals com a eina per a establir eixos de creació o per a inspirar la generació de noms de marca.
  • ca  mapa conceptual, n m
  • ca  mapa semàntic, n m sin. compl.
  • es  mapa conceptual
  • es  mapa semántico
  • fr  carte conceptuelle
  • fr  carte des idées
  • fr  carte sémantique
  • en  concept map
  • en  mind map
  • en  semantic map

Definición
Representació gràfica d'un conjunt de conceptes estructurats d'acord amb les relacions que s'hi estableixen.

Nota

  • Se solen utilitzar mapes conceptuals com a eina per a establir eixos de creació o per a inspirar la generació de noms de marca.
  • ca  marca, n f
  • es  marca
  • fr  marque
  • en  brand

Definición
Signe o conjunt de signes que identifica una empresa, un producte o un servei i el distingeix d'altres.

Nota

  • Poden constituir una marca les paraules o combinacions de paraules, incloses les que serveixen per a identificar les persones; les imatges, figures, símbols i gràfics; les lletres i les xifres; els sons, o les formes tridimensionals, com ara envasos, embalatges o la forma i la presentació del producte.
  • ca  marca anterior, n f
  • es  marca anterior
  • fr  marque antérieure
  • en  earlier trademark
  • en  prior trademark

Definición
Marca registrada precedentment a una altra de nom idèntic o similar que algú sol·licita registrar.
  • ca  marca avalada, n f
  • es  marca avalada
  • es  marca respaldada
  • fr  marque endossée
  • fr  marque fille
  • en  endorsed brand

Definición
Marca amb identitat pròpia que es beneficia del suport, més o menys explícit, d'una altra marca que li aporta prestigi i credibilitat.

Nota

  • Per exemple, les marques de cereals Choco Krispies, Frosties, Smacks, Miel Pops o Rice Krispies són marques avalades per la marca Kellogg's.