valoració de marca
valoració de marca
- ca valoració de marca, n f
- es valoración de marca
- fr évaluation de marque
- fr valorisation de marque
- en brand valuation
Definición
Estimació del valor econòmic d'una marca.
valors de marca
valors de marca
- ca valors de marca, n m pl
- es valores de marca
- fr valeurs de la marque
- en brand values
Definición
Conjunt de qualitats que s'atribueixen a una marca, expressades a través de la seva personalitat i que, a manera de principis, guien les actituds i els comportaments de la marca en relació amb els seus públics interns i externs.
Nota
- L'esperit col·laboratiu, la transparència, la responsabilitat social o la sostenibilitat són exemples de valors de marca.
verbalització de marca
verbalització de marca
- ca verbalització de marca, n f
- es brandverbing
- fr brand verber
- fr brand verbing
- en brandverbing
Definición
Acció de transformar un nom de marca en verb per mitjà dels procediments morfològics propis de la llengua.
Nota
- 1. Tuitar, de la marca Twitter, és un exemple de verbalització de marca.
- 2. La verbalització de marca és una forma de generalització del nom de marca.
verificador ortogràfic
verificador ortogràfic
- ca verificador ortogràfic, n m
- ca corrector ortogràfic, n m sin. compl.
- es corrector ortográfico
- es verificador ortográfico
- fr correcteur d'orthographe
- fr correcteur informatique
- fr correcteur orthographique
- fr vérificateur d'orthographe
- fr vérificateur orthographique
- en spelling checker
- en spelling corrector
Definición
Aplicació informàtica que analitza textos per a detectar-hi faltes d'ortografia, errors de tecleig i d'altres, i corregir-los.
Nota
- Els verificadors ortogràfics també solen incloure eines que detecten i esmenen errors morfològics i sintàctics.
veu corporativa
veu corporativa
- ca veu corporativa, n f
- ca veu de marca, n f
- es voz corporativa
- es voz de marca
- fr voix corporative
- en brand voice
- en corporate voice
Definición
Veu d'un locutor que s'utilitza de manera continuada durant un període llarg en la comunicació oral d'una organització o una marca i en els diferents canals de difusió.
veu de marca
veu de marca
- ca veu corporativa, n f
- ca veu de marca, n f
- es voz corporativa
- es voz de marca
- fr voix corporative
- en brand voice
- en corporate voice
Definición
Veu d'un locutor que s'utilitza de manera continuada durant un període llarg en la comunicació oral d'una organització o una marca i en els diferents canals de difusió.
veu de marca
veu de marca
- ca veu de marca, n f
- es voz de marca
- fr voix de marque
- en brand voice
Definición
Expressió única, diferenciada i distingible d'una marca com a resultat del llenguatge, l'estil, el to de veu, els missatges i el vocabulari usats en la comunicació oral i escrita.
Nota
- La veu de marca s'estableix fonamentalment a partir de la definició de la personalitat de la marca.
viabilitat de registre
viabilitat de registre
- ca disponibilitat de registre, n f
- ca viabilitat de registre, n f
- ca disponibilitat legal, n f sin. compl.
- es disponibilidad de registro
- es disponibilidad jurídica
- es disponibilidad legal
- es viabilidad de registro
- fr disponibilité juridique
- fr disponibilité légale
- fr viabilité juridique
- en legal availability
- en trademark availability
- en trademark viability
Definición
Qualitat d'un nom de marca de poder ser registrat perquè no hi ha cap nom comercial idèntic o similar en les classes de productes o serveis on es pretén registrar.
visió
visió
- ca visió, n f
- es visión
- fr vision
- en vision statement
Definición
Text breu i concís que expressa la situació ideal a què aspira arribar en el futur una organització, que s'utilitza com a instrument de planificació estratègica.
vocabulari de marca
vocabulari de marca
- ca vocabulari de marca, n m
- ca banc de paraules, n m sin. compl.
- es banco de palabras
- es vocabulario de marca
- fr banque de mots
- fr lexique de marque
- fr vocabulaire de marque
- en brand dictionary
- en brand lexicon
- en brand vocabulary
- en corporate wording
- en word bank
Definición
Repertori seleccionat de paraules i expressions que reflecteixen i reforcen el posicionament i els valors d'una marca o una organització i contribueixen a construir una veu de marca consistent i singular, seleccionat per a ser utilitzat habitualment i de manera consistent en les seves comunicacions verbals.
Nota
- També hi ha vocabularis de marca que, a més, inclouen aquelles paraules o expressions que no s'haurien d'usar.