segmentació
segmentació
- ca segmentació, n f
- es segmentación
- es tokenización
- fr tokenisation
- en tokenisation
Definición
Operació en el processament del llenguatge natural que consisteix a descompondre un text en unitats mínimes d'informació amb significat lingüístic per a tractar-les posteriorment.
segona marca
segona marca
- ca segona marca, n f
- es segunda marca
- fr deuxième marque
- fr seconde marque
- en second brand
Definición
Marca independent i amb una proposició de valor pròpia que una empresa dirigeix a un segment de mercat diferent del que té la seva marca principal a fi d'ampliar el volum de negoci.
Nota
- Per exemple, Dockers és una segona marca de Levi Strauss i Lexus ho és de Toyota.
selecció de noms
selecció de noms
- ca selecció de noms, n f
- es selección de nombres
- fr sélection des noms
- en name selection
- en shortlisting
Definición
Procés de tria dels noms que es consideren millors en qualsevol fase d'un projecte de creació de noms de marca.
semàntica
semàntica
- ca semàntica, n f
- es semántica
- fr sémantique
- en semantics
Definición
Branca de la lingüística que estudia el significat dels morfemes, dels mots o de les unitats significatives superiors.
semblança
semblança
- ca semblança, n f
- ca similitud, n f
- es parecido
- es similitud
- fr nom de marque ressemblant
- en similar brand name
- en similar mark
Definición
Nom de marca que en un filtratge jurídic és gràficament, fonèticament o conceptualment semblant al nom objecte de recerca.
Nota
- L'existència de semblances pot ser un fre al registre d'un nom de marca.
servei lingüístic
servei lingüístic
- ca servei lingüístic, n m
- es servicio lingüístico
- fr service linguistique
- en language bureau
Definición
Unitat de treball d'una empresa que s'ocupa d'organitzar i resoldre les diferents necessitats que té sobre les llengües i els models lingüístics que utilitza en les seves comunicacions internes i externes.
sessió creativa
sessió creativa
- ca sessió creativa, n f
- es sesión creativa
- fr séance créative
- fr séance de créativité
- fr session créative
- en creative session
Definición
Espai de temps dedicat a la generació de noms de marca o d'eslògans.
Nota
- Per extensió semàntica, la denominació sessió creativa també s'aplica a una reunió de creatius organitzada per a generar noms de marca o d'eslògans.
sigla
sigla
- ca sigla, n f
- es sigla
- fr sigle
- en acronym
- en initialism
- en initials
Definición
Abreviació formada per les inicials dels elements que constitueixen la forma completa d'una denominació, que es pot pronunciar sil·làbicament, lletra a lletra o d'ambdues maneres.
Nota
- 1. Són exemples de sigles els noms de marca DKNY, CNN, IBM, UOC o IEC.
- 2. Si la sigla es pronuncia de manera sil·làbica, es parla d'acrònim.
símbol
símbol
- ca símbol, n m
- es símbolo
- fr symbole
- en symbol
Definición
Signe gràfic utilitzat per a representar quantitats, relacions, operacions, etc.
Nota
- Hi ha noms de marques que incorporen símbols, com ara Pans & Company, Yahoo!, Size?, Sum:37º, #0, Cuida+ o Sanex Zero%.
similitud
similitud
- ca semblança, n f
- ca similitud, n f
- es parecido
- es similitud
- fr nom de marque ressemblant
- en similar brand name
- en similar mark
Definición
Nom de marca que en un filtratge jurídic és gràficament, fonèticament o conceptualment semblant al nom objecte de recerca.
Nota
- L'existència de semblances pot ser un fre al registre d'un nom de marca.