Back to top
  • ca  segmentació, n f
  • es  segmentación
  • es  tokenización
  • fr  tokenisation
  • en  tokenisation

Definición
Operació en el processament del llenguatge natural que consisteix a descompondre un text en unitats mínimes d'informació amb significat lingüístic per a tractar-les posteriorment.
  • ca  segona marca, n f
  • es  segunda marca
  • fr  deuxième marque
  • fr  seconde marque
  • en  second brand

Definición
Marca independent i amb una proposició de valor pròpia que una empresa dirigeix a un segment de mercat diferent del que té la seva marca principal a fi d'ampliar el volum de negoci.

Nota

  • Per exemple, Dockers és una segona marca de Levi Strauss i Lexus ho és de Toyota.
selecció de noms selecció de noms

  • ca  selecció de noms, n f
  • es  selección de nombres
  • fr  sélection des noms
  • en  name selection
  • en  shortlisting

Definición
Procés de tria dels noms que es consideren millors en qualsevol fase d'un projecte de creació de noms de marca.
  • ca  semàntica, n f
  • es  semántica
  • fr  sémantique
  • en  semantics

Definición
Branca de la lingüística que estudia el significat dels morfemes, dels mots o de les unitats significatives superiors.
  • ca  semblança, n f
  • ca  similitud, n f
  • es  parecido
  • es  similitud
  • fr  nom de marque ressemblant
  • en  similar brand name
  • en  similar mark

Definición
Nom de marca que en un filtratge jurídic és gràficament, fonèticament o conceptualment semblant al nom objecte de recerca.

Nota

  • L'existència de semblances pot ser un fre al registre d'un nom de marca.
servei lingüístic servei lingüístic

  • ca  servei lingüístic, n m
  • es  servicio lingüístico
  • fr  service linguistique
  • en  language bureau

Definición
Unitat de treball d'una empresa que s'ocupa d'organitzar i resoldre les diferents necessitats que té sobre les llengües i els models lingüístics que utilitza en les seves comunicacions internes i externes.
  • ca  sessió creativa, n f
  • es  sesión creativa
  • fr  séance créative
  • fr  séance de créativité
  • fr  session créative
  • en  creative session

Definición
Espai de temps dedicat a la generació de noms de marca o d'eslògans.

Nota

  • Per extensió semàntica, la denominació sessió creativa també s'aplica a una reunió de creatius organitzada per a generar noms de marca o d'eslògans.
  • ca  sigla, n f
  • es  sigla
  • fr  sigle
  • en  acronym
  • en  initialism
  • en  initials

Definición
Abreviació formada per les inicials dels elements que constitueixen la forma completa d'una denominació, que es pot pronunciar sil·làbicament, lletra a lletra o d'ambdues maneres.

Nota

  • 1. Són exemples de sigles els noms de marca DKNY, CNN, IBM, UOC o IEC.
  • 2. Si la sigla es pronuncia de manera sil·làbica, es parla d'acrònim.
  • ca  símbol, n m
  • es  símbolo
  • fr  symbole
  • en  symbol

Definición
Signe gràfic utilitzat per a representar quantitats, relacions, operacions, etc.

Nota

  • Hi ha noms de marques que incorporen símbols, com ara Pans & Company, Yahoo!, Size?, Sum:37º, #0, Cuida+ o Sanex Zero%.
  • ca  semblança, n f
  • ca  similitud, n f
  • es  parecido
  • es  similitud
  • fr  nom de marque ressemblant
  • en  similar brand name
  • en  similar mark

Definición
Nom de marca que en un filtratge jurídic és gràficament, fonèticament o conceptualment semblant al nom objecte de recerca.

Nota

  • L'existència de semblances pot ser un fre al registre d'un nom de marca.