Back to top
  • ca  cacofonia, n f
  • ca  dissonància, n f
  • es  cacofonía
  • es  disonancia
  • fr  cacophonie
  • fr  dissonance
  • en  cacophony
  • en  dissonance

Definición
Efecte acústic desagradable que resulta de la combinació o la repetició d'uns sons determinats en un nom de marca.
  • ca  calc, n m
  • es  calco
  • fr  calque
  • fr  calque linguistique
  • en  calque
  • en  loan translation
  • en  root-for-root translation
  • en  word-for-word translation

Definición
Traducció literal d'un mot d'una llengua a una altra llengua.

Nota

  • Per exemple, el nom de marca Bridgestone és un calc del cognom del fundador de l'empresa, Shojiro Ishibashi, que en japonès vol dir 'pont de pedra'.
  • ca  camp associatiu, n m
  • es  campo asociativo
  • fr  champ associatif
  • en  associative field

Definición
Conjunt de mots que evoca un mot determinat.

Nota

  • 1. Per exemple, el camp associatiu de la paraula vent pot ser bufar, inspirar, sospirar, xiular, oboè, tenora, saxofon, gregal, mistral, huracà, rosa dels vents, dent de lleó, pol·len, noms d'aus voladores, etc.
  • 2. L'ús de camps associatius és un recurs molt útil en la fase de generació de noms.
  • ca  camp semàntic, n m
  • es  campo semántico
  • fr  champ sémantique
  • en  semantic field

Definición
Conjunt de paraules relacionades pel que fa al significat en compartir un tret semàntic o més.

Nota

  • 1. Per exemple, tramuntana, gregal, llevant, xaloc, migjorn, garbí, ponent i mestral formen un camp semàntic en compartir el tret semàntic 'vent'.
  • 2. El conjunt de denominacions de models d'automòbils de la marca Seat que duen el nom de poblacions d'Espanya formen un camp semàntic: Alhambra, Arona, Arosa, Ateca, Ibiza, León, Toledo.
cançó corporativa cançó corporativa

  • ca  cançó corporativa, n f
  • es  canción corporativa
  • fr  chanson d'entreprise
  • en  corporate song

Definición
Composició musical que identifica una empresa.
  • ca  cançó de marca, n f
  • es  canción de marca
  • fr  chanson de marque
  • en  brand song

Definición
Composició musical que identifica una marca, generalment en la seva comunicació publicitària.
  • ca  canvi de nom, n m
  • es  cambio de nombre
  • es  renaming
  • fr  changement de nom
  • en  name change
  • en  renaming

Definición
Procés de redenominació d'una marca.
carta publicitària carta publicitària

  • ca  carta publicitària, n f
  • es  carta comercial
  • es  carta publicitaria
  • fr  lettre de vente
  • fr  lettre publicitaire
  • en  direct-response letter
  • en  sales letter

Definición
Carta inclosa en una tramesa publicitària que s'envia per correu a persones preseleccionades i que sol contenir una proposició de venda.
cartera de marques cartera de marques

  • ca  cartera de marques, n f
  • es  cartera de marcas
  • es  portfolio de marcas
  • fr  portefeuille de marques
  • en  brand portfolio

Definición
Conjunt de totes les marques en ús pertanyents a una empresa.
  • ca  centre de marca, n m
  • es  centro de marca
  • es  portal de marca
  • fr  centre de marque
  • en  brand center
  • en  brand portal

Definición
Plataforma en línia que aglutina documents i coneixement relacionats amb la identitat i l'activitat d'una marca, de manera que les persones que hi tenen accés puguin participar de la gestió i la comunicació de la marca de manera eficaç.