Actualització del Cercaterm (30/05/2016)

Cercaterm

La darrera actualització del contingut del Cercaterm inclou les novetats següents:

Productes terminològics nous:

—La Terminologia de les curses populars, elaborada pel TERMCAT. Conté 199 termes, amb definició i amb equivalents en castellà, francès, anglès. (Per exemple, arribat | arribada i prova d’esforç.)

 

Fitxes de criteris noves:

—2 fitxes noves que resumeixen i adapten al format de fitxa del Cercaterm criteris terminològics publicats prèviament pel TERMCAT. (Són CRITERI Vegetarià, lactovegetarià, ovovegetarià, lactoovovegetarià, piscivegetarià o piscitarià? i CRITERI Entorn immersiu, realitat virtual, RV, VR, realitat augmentada, RA o AR?) Aquestes fitxes de criteris també es poden consultar a l’apartat Noves incorporacions del Diccionari de criteris terminològics.

 

Termes puntuals nous al Cercaterm:

—69 termes nous de diferents àmbits elaborats pel Servei de Consultes arran de qüestions i suggeriments fets pels usuaris. (Per exemple, múscul antigravitacional, en Ciències de la salut, i dadisme, en Ciències socials.) Aquests termes també es poden consultar a l’apartat Noves incorporacions de la Consulteca.

—Termes elaborats per les diverses àrees terminològiques del TERMCAT arran de qüestions plantejades pels usuaris o amb motiu de treballs en àmbits concrets. (Per exemple, blat de moro, en Alimentació. Gastronomia.) Aquests termes també es poden consultar a l’apartat Noves incorporacions de la Consulteca.

 

Actualitzacions i aplicació de correccions:

—Correcció i compleció de les dades de diverses fitxes, sovint arran de suggeriments d’usuaris externs. (Per exemple, afegiment de control a distància com a sinònim de comandament a distància i afegiment també de nt com a símbol en el terme nucleòtid.)

—Revisió de diverses fitxes que alertaven sobre la necessitat d’actualització. (Per exemple, avantprojecte de llei i estat coixí.)