Back to top
Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor del TERMCAT.

Els termes normalitzats han estat objecte d'un estudi exhaustiu que en garanteix l'adequació terminològica i s'han sotmès a l'aprovació del Consell Supervisor, un òrgan permanent i col·legiat amb representants de l'Institut d'Estudis Catalans i el TERMCAT, i especialistes dels diversos àmbits del coneixement.

  • ca  avatar client, n m
  • es  arquetipo de cliente, n m
  • es  avatar, n m
  • es  avatar de cliente, n m
  • es  avatar del cliente, n m
  • es  buyer persona, n m
  • es  persona, n f
  • fr  archétype de client, n m
  • fr  avatar client, n m
  • fr  avatar de client, n m
  • fr  persona, n m, f
  • fr  persona client, n m
  • it  archetipo di cliente, n m
  • it  buyer-persona, n f
  • pt  arquétipo de cliente, n m
  • pt  buyer persona, n f
  • pt  persona, n f
  • en  avatar, n
  • en  buyer persona, n
  • en  client persona, n
  • en  customer avatar, n
  • en  customer persona, n
  • en  persona, n
  • de  Persona, n f

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>

Definició
Avatar que reuneix les característiques del perfil d'un client ideal, utilitzat com a base per a planificar l'estratègia de comercialització i per a avaluar fins a quin punt el producte o servei que s'ofereix pot satisfer les necessitats del consumidor.

Nota

  • L'avatar client es crea a partir de dades extretes de clients reals, obtingudes mitjançant qüestionaris en línia o entrevistes, i amb l'anàlisi de l'activitat dels clients a les xarxes socials o de les galetes de navegació. Generalment, es creen diversos avatars client (cadascun amb un nom concret, una imatge, una edat, una ocupació, uns interessos, etc.), d'acord amb els diferents segments de mercat a què es destina el producte o servei que es comercialitza.