Back to top
Torna a la llista de diccionaris en línia

Diccionari de brànding verbal

Diccionari de brànding verbal - Presentació

© Autoria: Jordi García Soler
© Edició: TERMCAT, Centre de Terminologia, 2022
Amb l'assessorament de: TERMCAT, Centre de Terminologia

 

El brànding verbal, la gestió estratègica del conjunt d’elements verbals que identifiquen una marca és, a casa nostra, una disciplina que és a les beceroles. El Diccionari de brànding verbal és el primer corpus terminològic que sistematitza aquest àmbit d’especialitat i amb voluntat divulgativa el posa a l’abast de docents i estudiants interessats en aquesta disciplina, així com de professionals del brànding i el màrqueting o vinculats amb la gestió estratègica de la comunicació en el si de les empreses.

El diccionari, elaborat per Jordi García Soler amb l’assessorament del TERMCAT, recull 528 termes referents al procés complet de la creació de noms i nomenclatures (estratègia, generació de noms, avaluació i protecció jurídica), a més de la terminologia essencial del brànding com a disciplina de referència, la terminologia relativa al processament del llenguatge natural i la terminologia més genèrica del brànding sonor, una disciplina que mica en mica es va implantant en el sector. Cada entrada conté la denominació catalana principal i les sinònimes, si n’hi ha, els equivalents en castellà, francès i anglès, una definició i notes complementàries que amplien la informació, relacionen termes, aporten exemples, etc.

Una part dels termes que conté el diccionari són termes normalitzats pel Consell Supervisor, organisme format per membres designats per la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans i per membres del TERMCAT. El Consell Supervisor va estudiar i aprovar les propostes acordades per un conjunt d’especialistes.

Des de la pestanya “Consulta de termes”, es pot accedir a les fitxes terminològiques de dues maneres diferents: mitjançant l’accés a la llista alfabètica de totes les denominacions (per a cada un dels idiomes del diccionari) o mitjançant cerques simples o avançades (directament al quadre “ Text de la consulta”, en qualsevol de les llengües del diccionari).

 

Presentació
Introducció
Arbre de camp
Bibliografia

 

Autoria: Jordi García Soler

Publicitari i filòleg. Professor del Grau de Publicitat, Relacions Públiques i Màrqueting de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Redactor publicitari, soci de l'agència de màrqueting B2B Ray Tesser i creatiu de noms de marca a l'agència Neimik. Anteriorment, terminòleg del Centre de Terminologia TERMCAT.

 

Edició i assessorament:

TERMCAT

 

Citació bibliogràfica recomanada:
GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>

 

Darrera actualització: 27-10-2023