Back to top

Articles i presentacions

Textos de comunicació especialitzada elaborats amb participació del TERMCAT.

Inclou tant articles publicats en revistes, parts de monografies, apunts en blogs o en webs sectorials especialitzades (tipus: Articles), com documents de suport utilitzats per a comunicacions en jornades i congressos o en sessions informatives (tipus: Presentacions).

28.09.2022

El brànding: una disciplina que deixa marca

Articles
-
Via Empresa
.Comunicació .Empresa Màrqueting

En aquest article s'expliquen diversos termes de l'àmbit del brànding, la disciplina especialitzada en la creació, el desenvolupament i la gestió estratègica d’una marca a fi d’aconseguir que tingui una presència rellevant, diferenciada i duradora en el mercat.

 

Més
09.03.2020

Infodèmia: l’epidèmia informativa (Via Empresa)

Articles
.Comunicació .Ciències de la salut .Informació. Documentació

En aquest article es parla del terme 'infodèmia', que s’origina com a conseqüència de l’allau constant de rumors, la informació inexacta i la sobrecàrrega de notícies sovint enganyoses que es difonen sobre una malaltia o un problema de salut pública, paral·lelament a la seva propagació o evolució

Més
04.02.2020

Comencem l’any amb bons propòsits terminològics (Via Empresa)

Articles
.Empresa .Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) .Comunicació

Us proposem començar l’any recordant vint termes habituals per als quals existeixen unes denominacions catalanes pròpies tan vàlides i adequades com ho poden ser les corresponents denominacions que adopten l’anglès, el francès o el castellà.

 

Més
12.07.2019

Heu sentit a parlar del periodisme gonzo? (Via Empresa)

Articles
.Comunicació

En aquest article es parla del terme 'periodisme gonzo', un tipus de periodisme caracteritzat per tractar els temes d'acord amb la visió personal del periodista, sovint de manera exagerada, subjectiva i amb històries ficcionades narrades en primera persona. 

 

Més
18.09.2017

Recordem el 80% del que veiem i fem

Articles
.Comunicació Multimèdia .Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)

Aquest article destaca la rellevància de l’ús de les noves narratives visuals i multimèdia en comunicació corporativa i, específicament, l’ús que des del TERMCAT s’ha fet de formats com ara infografies, imatges interactives, relats immersius, targetes reversibles, cronologies, mapes, núvols de pa

Més
05.11.2016

Com podem dir peer review en català?

Articles
.Comunicació Recerca

En aquest article es comenten les denominacions catalanes ‘avaluació d’experts’ i ‘revisió d’experts’ com a alternativa al manlleu anglès peer review.

Més