Back to top
valoració de marca valoració de marca

  • ca  valoració de marca, n f
  • es  valoración de marca
  • fr  évaluation de marque
  • fr  valorisation de marque
  • en  brand valuation

Definició
Estimació del valor econòmic d'una marca.
  • ca  valors de marca, n m pl
  • es  valores de marca
  • fr  valeurs de la marque
  • en  brand values

Definició
Conjunt de qualitats que s'atribueixen a una marca, expressades a través de la seva personalitat i que, a manera de principis, guien les actituds i els comportaments de la marca en relació amb els seus públics interns i externs.

Nota

  • L'esperit col·laboratiu, la transparència, la responsabilitat social o la sostenibilitat són exemples de valors de marca.
verbalització de marca verbalització de marca

  • ca  verbalització de marca, n f
  • es  brandverbing
  • fr  brand verber
  • fr  brand verbing
  • en  brandverbing

Definició
Acció de transformar un nom de marca en verb per mitjà dels procediments morfològics propis de la llengua.

Nota

  • 1. Tuitar, de la marca Twitter, és un exemple de verbalització de marca.
  • 2. La verbalització de marca és una forma de generalització del nom de marca.
verificador ortogràfic verificador ortogràfic

  • ca  verificador ortogràfic, n m
  • ca  corrector ortogràfic, n m sin. compl.
  • es  corrector ortográfico
  • es  verificador ortográfico
  • fr  correcteur d'orthographe
  • fr  correcteur informatique
  • fr  correcteur orthographique
  • fr  vérificateur d'orthographe
  • fr  vérificateur orthographique
  • en  spelling checker
  • en  spelling corrector

Definició
Aplicació informàtica que analitza textos per a detectar-hi faltes d'ortografia, errors de tecleig i d'altres, i corregir-los.

Nota

  • Els verificadors ortogràfics també solen incloure eines que detecten i esmenen errors morfològics i sintàctics.
  • ca  veu corporativa, n f
  • ca  veu de marca, n f
  • es  voz corporativa
  • es  voz de marca
  • fr  voix corporative
  • en  brand voice
  • en  corporate voice

Definició
Veu d'un locutor que s'utilitza de manera continuada durant un període llarg en la comunicació oral d'una organització o una marca i en els diferents canals de difusió.
  • ca  veu corporativa, n f
  • ca  veu de marca, n f
  • es  voz corporativa
  • es  voz de marca
  • fr  voix corporative
  • en  brand voice
  • en  corporate voice

Definició
Veu d'un locutor que s'utilitza de manera continuada durant un període llarg en la comunicació oral d'una organització o una marca i en els diferents canals de difusió.
  • ca  veu de marca, n f
  • es  voz de marca
  • fr  voix de marque
  • en  brand voice

Definició
Expressió única, diferenciada i distingible d'una marca com a resultat del llenguatge, l'estil, el to de veu, els missatges i el vocabulari usats en la comunicació oral i escrita.

Nota

  • La veu de marca s'estableix fonamentalment a partir de la definició de la personalitat de la marca.
viabilitat de registre viabilitat de registre

  • ca  disponibilitat de registre, n f
  • ca  viabilitat de registre, n f
  • ca  disponibilitat legal, n f sin. compl.
  • es  disponibilidad de registro
  • es  disponibilidad jurídica
  • es  disponibilidad legal
  • es  viabilidad de registro
  • fr  disponibilité juridique
  • fr  disponibilité légale
  • fr  viabilité juridique
  • en  legal availability
  • en  trademark availability
  • en  trademark viability

Definició
Qualitat d'un nom de marca de poder ser registrat perquè no hi ha cap nom comercial idèntic o similar en les classes de productes o serveis on es pretén registrar.
  • ca  visió, n f
  • es  visión
  • fr  vision
  • en  vision statement

Definició
Text breu i concís que expressa la situació ideal a què aspira arribar en el futur una organització, que s'utilitza com a instrument de planificació estratègica.
vocabulari de marca vocabulari de marca

  • ca  vocabulari de marca, n m
  • ca  banc de paraules, n m sin. compl.
  • es  banco de palabras
  • es  vocabulario de marca
  • fr  banque de mots
  • fr  lexique de marque
  • fr  vocabulaire de marque
  • en  brand dictionary
  • en  brand lexicon
  • en  brand vocabulary
  • en  corporate wording
  • en  word bank

Definició
Repertori seleccionat de paraules i expressions que reflecteixen i reforcen el posicionament i els valors d'una marca o una organització i contribueixen a construir una veu de marca consistent i singular, seleccionat per a ser utilitzat habitualment i de manera consistent en les seves comunicacions verbals.

Nota

  • També hi ha vocabularis de marca que, a més, inclouen aquelles paraules o expressions que no s'haurien d'usar.