Back to top

Cercaterm

Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública. 

Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).

 

Resultats per a la cerca "concepte" dins totes les àrees temàtiques

comèdia d'alt concepte comèdia d'alt concepte

<Lleure > Espectacles>

Font de la imatge

Atenció! La informació d'aquesta fitxa pot requerir una revisió.

Si teniu dubtes sobre un punt concret, adreceu-vos al Servei d'atenció personalitzada.

  • ca  comèdia d'alt concepte, n f
  • es  comedia de alto concepto
  • en  high-concept comedy

<Lleure > Espectacles>

concepte Bobath concepte Bobath

<Ciències de la salut > Terapèutica > Fisioteràpia>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

CARDONA RECASENS, Eva de; ESQUIROL CAUSSA, Jordi. Diccionari de fisioteràpia [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, 2015. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/196/>

  • ca  concepte Bobath, n m
  • es  concepto Bobath, n m
  • en  Bobath approach

<Fisioteràpia > Terapèutica i prevenció > Tècniques>, <Fisioteràpia > Corrents conceptuals i metodològics>

Definició
Concepte holístic dirigit a persones amb disfunció neurològica, consistent en un procés interactiu entre pacient i terapeuta, ja sigui en l'avaluació o en l'atenció i el tractament, basat en la comprensió del moviment normal i utilitzant tots els canals perceptius per facilitar els moviments i les positures selectives que augmenten la qualitat de la funció.
concepte coordinat concepte coordinat

<Llengua > Terminologia>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la norma UNE-ISO 1087-1:2009 Treball terminològic: Vocabulari. Part 1, Teoria i aplicació, i de la norma internacional ISO corresponent (ISO 1087-1:2000).

Aquesta norma ha estat elaborada pel comitè tècnic AEN/CTN 191 Terminologia, la Secretaria del qual és a càrrec d'AETER. El TERMCAT, que és membre d'aquest comitè, n'ha fet la versió catalana en compliment de l'acord subscrit amb AENOR <http://www.aenor.es>
per a la traducció al català de les normes UNE. El Consell Supervisor del TERMCAT ha ratificat la nomenclatura adoptada.

La darrera indicació temàtica del terme correspon al subapartat de la norma publicada en què es recull.

El símbol cod precedeix el codi de referència que permet localitzar els termes dins del text de la norma.

  • ca  concepte coordinat, n m
  • es  concepto coordinado
  • fr  concept coordonné
  • en  coordinate concept
  • cod  3.02.19

<Treball terminològic > Conceptes>

Definició
Concepte subordinat (3.02.14) que en un sistema conceptual (3.02.11) donat comparteix el concepte superordinat (3.02.22) més proper i els criteris de subdivisió amb un altre concepte (3.02.01).
concepte d'espai concepte d'espai

<Ciències de la Terra>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

Diccionaris cartogràfics [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, 2015-2018. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/197/>
Aquesta obra ajunta quatre productes diferents:

- Diccionari terminològic de cartografia
- Diccionari terminològic de fotogrametria
- Diccionari terminològic de sistemes d'informació geogràfica
- Diccionari terminològic de teledetecció

La darrera nota de la fitxa indica de quin d'aquests quatre diccionaris procedeix.

  • ca  concepte d'espai, n m
  • es  concepto de espacio
  • en  concept of space

<Disciplines cartogràfiques > Sistemes d'informació geogràfica > Ciències de la informació geogràfica > Geomàtica > Models de dades espacials>

Definició
Definició abstracta de l'espai.

Nota

  • Els dos conceptes d'espai fonamentals i contraposats són el concepte d'espai absolut i el concepte d'espai relatiu, dels quals deriven respectivament els models conceptuals d'espai basats en camps (model basat en camps) o en objectes (model basat en objectes).
  • La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

    NUNES, Joan. Diccionari terminològic de sistemes d'informació geogràfica. Barcelona: Institut Cartogràfic de Catalunya: Enciclopèdia Catalana, 2012. 551 p. (Diccionaris Terminològics)
    ISBN 978-84-393-8863-0; 978-84-412-2188-8
concepte d'espai concepte d'espai

<Geografia > Disciplines cartogràfiques>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

Diccionaris cartogràfics [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, 2015-2018. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/197/>
Aquesta obra ajunta quatre productes diferents:

- Diccionari terminològic de cartografia
- Diccionari terminològic de fotogrametria
- Diccionari terminològic de sistemes d'informació geogràfica
- Diccionari terminològic de teledetecció

La darrera nota de la fitxa indica de quin d'aquests quatre diccionaris procedeix.

  • ca  concepte d'espai, n m
  • es  concepto de espacio
  • en  concept of space

<Disciplines cartogràfiques > Sistemes d'informació geogràfica > Ciències de la informació geogràfica > Geomàtica > Models de dades espacials>

Definició
Definició abstracta de l'espai.

Nota

  • Els dos conceptes d'espai fonamentals i contraposats són el concepte d'espai absolut i el concepte d'espai relatiu, dels quals deriven respectivament els models conceptuals d'espai basats en camps (model basat en camps) o en objectes (model basat en objectes).
  • La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

    NUNES, Joan. Diccionari terminològic de sistemes d'informació geogràfica. Barcelona: Institut Cartogràfic de Catalunya: Enciclopèdia Catalana, 2012. 551 p. (Diccionaris Terminològics)
    ISBN 978-84-393-8863-0; 978-84-412-2188-8
concepte d'espai concepte d'espai

<Tecnologies de la informació i la comunicació>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

Diccionaris cartogràfics [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, 2015-2018. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/197/>
Aquesta obra ajunta quatre productes diferents:

- Diccionari terminològic de cartografia
- Diccionari terminològic de fotogrametria
- Diccionari terminològic de sistemes d'informació geogràfica
- Diccionari terminològic de teledetecció

La darrera nota de la fitxa indica de quin d'aquests quatre diccionaris procedeix.

  • ca  concepte d'espai, n m
  • es  concepto de espacio
  • en  concept of space

<Disciplines cartogràfiques > Sistemes d'informació geogràfica > Ciències de la informació geogràfica > Geomàtica > Models de dades espacials>

Definició
Definició abstracta de l'espai.

Nota

  • Els dos conceptes d'espai fonamentals i contraposats són el concepte d'espai absolut i el concepte d'espai relatiu, dels quals deriven respectivament els models conceptuals d'espai basats en camps (model basat en camps) o en objectes (model basat en objectes).
  • La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

    NUNES, Joan. Diccionari terminològic de sistemes d'informació geogràfica. Barcelona: Institut Cartogràfic de Catalunya: Enciclopèdia Catalana, 2012. 551 p. (Diccionaris Terminològics)
    ISBN 978-84-393-8863-0; 978-84-412-2188-8
concepte de comunicació concepte de comunicació

<Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  concepte de comunicació, n m
  • es  concepto de comunicación
  • fr  concept de communication
  • fr  concept publicitaire
  • en  advertising concept

<Comunicació empresarial > Comunicació > Publicitat > Creació > Ideació>

Definició
Concreció creativa de l'eix de comunicació d'una campanya per mitjà de representacions visuals, verbals o sonores.

Nota

  • Un concepte de comunicació pot donar peu a diversos desenvolupaments creatius.
concepte de l'assentament concepte de l'assentament

<Empresa > Comptabilitat. Auditoria>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari d'auditoria i comptabilitat [recurs electrònic]. Barcelona: INK Catalunya, 2000. 1 CD-ROM
ISBN 84-607-0056-9

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  concepte de l'assentament, n m
  • es  concepto del asiento
  • fr  libellé
  • en  narrative

<Auditoria i comptabilitat > Comptabilitat > Metodologia i tècniques>

concepte de producte concepte de producte

<Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  concepte de producte, n m
  • es  concepto de producto
  • en  product concept

<Comunicació empresarial > Comunicació > Publicitat > Creació>, <Comunicació empresarial > Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte>

Definició
Conjunt de característiques que defineixen la naturalesa, les funcions, les prestacions, l'essència, els beneficis, el nivell de preus, el públic objectiu, etc., d'un producte.
concepte de producte concepte de producte

<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>

Font de la imatge

GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>

  • ca  concepte de producte, n m
  • es  concepto de producto
  • fr  concept de produit
  • fr  concept produit
  • en  product concept

<Brànding > Brànding > Conceptes generals>

Definició
Conjunt de característiques que defineixen la naturalesa, les funcions, les prestacions, l'essència, els beneficis, els preus o el públic objectiu d'un producte.