Back to top

Terminologia de màrqueting digital

Presentació
taxa de compromís taxa de compromís

  • ca  taxa de compromís, n f
  • es  tasa de compromiso, n f
  • fr  taux d'engagement, n f
  • en  engagement rate, n

Definició
Indicador que mesura el compromís dels usuaris d'un mitjà social amb una marca, que es calcula amb fórmules diverses segons el mitjà.

Nota

  • Per exemple, una manera de calcular la taxa de compromís a Twitter és dividint el nombre de mencions del perfil i de repiulades durant un període de temps determinat pel nombre de piulades fetes des d'aquell perfil durant el mateix període, dividint a continuació el resultat pel nombre de seguidors i multiplicant-lo per cent.
  • ca  connectat -ada, adj
  • ca  tecnològic -a, adj
  • es  conectado
  • es  tecnológico
  • en  wearable

Definició
Dit de la indumentària que incorpora prestacions tecnològiques avançades.

Nota

  • La tendència comercial d'incorporar prestacions tecnològiques avançades a estris d'ús personal ha fet aparèixer el debat terminològic sobre com s'ha de traduir l'adjectiu anglès wearable, habitualment utilitzat per a qualificar aquests nous dispositius.
    Quan en el context comunicatiu d'aquest fenomen s'han d'adjectivar formes com ara indumentària o complements o, encara més específicament, ulleres, rellotge, braçalet o roba, l'ús es decanta per utilitzar formes com ara tecnològic o connectat, que aporten el complement semàntic necessari per fer entendre que es tracta de peces que incorporen prestacions tecnològiques avançades.
    Vegeu també la fitxa relacionada portable.
  • ca  tema del moment, n m
  • es  tema del momento, n m
  • fr  sujet tendance, n m
  • fr  tendance, n f
  • en  trending topic, n

Definició
Tema més piulat en un moment concret en una plataforma de microblogs.
  • ca  test A/B, n m
  • es  prueba A/B, n f
  • es  test A/B, n m
  • fr  test A/B, n m
  • en  A/B split test, n
  • en  A/B test, n
  • en  split test, n
  • en  split-run test, n

Definició
Test consistent a publicar simultàniament dues versions d'un mateix element digital, sovint un lloc web o una aplicació, a fi de comprovar quina de les dues funciona més bé a partir de les dades de comportament dels usuaris que hi accedeixen, que són redistribuïts de manera aleatòria i proporcional entre les dues versions.

Nota

  • Les dades de comportament dels usuaris tingudes en compte en el test A/B poden ser, entre d'altres, el nombre de visites o de descàrregues de cada versió, el nombre de registres de nous usuaris en cada versió, etc.
  • ca  transmèdia, adj
  • es  transmedia, adj
  • fr  transmédia, adj
  • en  transmedia, adj
  • en  crossmedia, adj sin. compl.

Definició
Dit de la història que es comunica a través de diversos mitjans, expandint-ne el contingut segons les característiques i les possibilitats d'interacció de cada mitjà i amb les aportacions dels usuaris.

Nota

  • A diferència del que succeeix en una història multisuport, en una història transmèdia els continguts difosos a través dels diferents mitjans són diferents i es complementen.
  • ca  trol, n m, f
  • es  trol, n m, f
  • fr  troll d'Internet, n m, f
  • fr  troll Internet, n m, f
  • en  troll, n

Definició
Persona que publica missatges o apunts provocatius a les xarxes socials.

Nota

  • El missatge o l'apunt publicat per un trol s'anomena també trol.
  • ca  trol, n m
  • es  trol, n m
  • fr  troll, n m
  • en  troll, n

Definició
Missatge o apunt provocatiu que una persona publica a les xarxes socials.

Nota

  • La persona que publica un trol s'anomena també trol.
  • ca  piulada, n f
  • ca  tuit, n m sin. compl.
  • es  tuit, n m
  • es  tuiteo, n m
  • fr  micromessage, n m
  • en  micropost, n
  • en  tweet, n

Definició
Missatge curt, amb un nombre de caràcters limitat, publicat instantàniament en un microblog.

Nota

  • El sinònim complementari tuit prové de Twitter, que és el nom comercial de l'aplicació que gestiona la plataforma de microblogs més utilitzada actualment.
  • ca  piulador | piuladora, n m, f
  • ca  piulaire, n m, f
  • ca  tuitaire, n m, f sin. compl.
  • ca  tuitejador | tuitejadora, n m, f sin. compl.
  • es  tuitero | tuitera, n m, f
  • fr  gazouilleur | gazouilleuse, n m, f
  • en  tweeter, n
  • en  twitterer, n

Definició
Persona que publica una piulada.

Nota

  • El sinònim complementari tuitaire deriva del nom tuit, forma creada a partir de Twitter, i el sinònim complementari tuitejador -a, del verb tuitejar.
tuitejador | tuitejadora tuitejador | tuitejadora

  • ca  piulador | piuladora, n m, f
  • ca  piulaire, n m, f
  • ca  tuitaire, n m, f sin. compl.
  • ca  tuitejador | tuitejadora, n m, f sin. compl.
  • es  tuitero | tuitera, n m, f
  • fr  gazouilleur | gazouilleuse, n m, f
  • en  tweeter, n
  • en  twitterer, n

Definició
Persona que publica una piulada.

Nota

  • El sinònim complementari tuitaire deriva del nom tuit, forma creada a partir de Twitter, i el sinònim complementari tuitejador -a, del verb tuitejar.