Back to top
optimització publicitària optimització publicitària

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  optimització publicitària, n f
  • ca  optimització de pagament, n f sin. compl.
  • ca  SEA, n m/f sigla
  • es  optimización de pago, n f
  • es  optimización de pago por clic, n f
  • es  publicidad en buscadores, n f
  • es  SEA, n m/f sigla
  • fr  référencement payant, n m
  • en  paid referencing, n
  • en  paid search advertising, n
  • en  paid search engine optimization, n
  • en  search advertising, n
  • en  search engine advertising, n
  • en  SEA, n sigla

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>, <Empresa > Comunicació empresarial>, <Sistemes d'informació>

Definició
Estratègia de màrqueting de cercadors destinada a millorar la visibilitat d'un lloc web o d'un altre recurs digital per mitjà de la inserció d'anuncis a les pàgines de resultats dels cercadors.

Nota

  • La sigla SEA correspon a l'equivalent anglès search engine advertising.
  • En l'optimització publicitària, l'anunciant paga perquè el seu recurs aparegui entre els resultats oferts pel cercador, en un espai especialment reservat, cada cop que algú utilitza un determinat mot clau en la casella de cerca.