Back to top
Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de sociologia i ciències socials [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019-2023. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/269>

  • ca  centre comercial, n m
  • es  centro comercial, n m
  • fr  centre commercial, n m
  • en  mall, n
  • en  shopping center, n
  • en  shopping mall, n

<Lleure i consum > Establiments de consum>

Definició
Àrea comercial constituïda per una o més edificacions unides o relacionades que acull una concentració d'establiments comercials independents de venda de productes i serveis al detall, i que disposa d'una àrea d'aparcament i, generalment, d'un gran establiment comercial que actua de pol d'atracció.

Nota

  • 1. Un centre comercial té el propòsit d'atendre la totalitat de les necessitats dels consumidors amb relació als productes de la llar i a altres productes de compra rutinària.
  • 2. Des d'un punt de vista crític, George Ritzer tracta els centres comercials dins dels nous mitjans de consum. Per ell totes les grans superfícies comercials tenen les característiques bàsiques de la macdonaldització: eficàcia, quantificació, predicció i increment del control mitjançant la reducció del paper de les persones a causa de la tecnologia.