Back to top
Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de sociologia i ciències socials [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019-2023. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/269>

  • ca  estudi de mercat, n m
  • ca  investigació de mercat, n f sin. compl.
  • es  estudio de mercado, n m
  • es  investigación de mercado, n f
  • fr  étude de marché, n f
  • en  market research, n

<Estructura econòmica i política > Economia i sistemes socioeconòmics > Mercat i sistema de preus>, <Metodologia > Eines metodològiques>

Definició
Investigació l'objectiu de la qual és la recerca, la recollida i l'anàlisi d'informació relativa a un mercat, que comprèn la definició del mercat, l'anàlisi de l'oferta i la demanda, els segments de mercat, els preus, els canals de distribució, l'anàlisi de la competència, les necessitats dels consumidors o els hàbits de compra.

Nota

  • L'objectiu d'un estudi de mercat és avaluar la viabilitat d'una activitat econòmica o empresarial.