Back to top
màrqueting d'esquer i ham màrqueting d'esquer i ham

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  màrqueting d'esquer i ham, n m
  • es  freebie marketing, n m
  • es  marketing de cebo y anzuelo, n m
  • fr  freebie marketing, n m
  • en  bait and hook marketing, n
  • en  freebie marketing, n
  • en  razor and blades marketing, n
  • en  razor-razorblade marketing, n
  • en  freebee marketing, n var. ling.

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>

Definició
Màrqueting en què s'indueix la compra d'un article oferint-lo de franc o a un preu molt baix, sense fer notar que els consumibles o qualsevol complement o servei necessaris per a fer-lo funcionar tenen un preu elevat, de manera que la inversió es recupera amb la fidelitat del client.

Nota

  • Són exemples de màrqueting d'esquer i ham el màrqueting associat a la venda de maquinetes d'afaitar i les fulles de recanvi, màquines de cafè i les seves càpsules, impressores i els cartutxos de tinta, consoles i els videojocs corresponents, etc.