Back to top
Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  brífing creatiu, n m
  • es  briefing creativo
  • fr  brief créative
  • fr  instructions créatives
  • en  creative brief

<Comunicació empresarial > Comunicació > Publicitat > Creació>

Definició
Document que conté la informació estratègica que una agència de publicitat utilitza com a guia per desenvolupar la creativitat publicitària.

Nota

  • Dels aspectes que sol incloure, cal destacar-ne: la definició del problema que ha de resoldre la publicitat, la definició del paper que ha de representar la publicitat, el públic objectiu, la resposta que es pretén obtenir amb la publicitat, la personalitat de marca, els condicionaments que s'han de tenir en compte, els aspectes que poden motivar el consumidor o la millor manera de transmetre una idea publicitàriament.