mètode Delphi
mètode Delphi
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1
Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.
- ca mètode Delphi, n m
- ca tècnica Delphi, n f
- es método Delphi
- es técnica Delphi
- fr méthode Delphi
- fr technique Delphi
- en Delphi method
- en Delphi technique
<Comunicació empresarial > Comunicació > Publicitat > Creació > Ideació>, <Comunicació empresarial > Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació>
Definició
Mètode de prospecció consistent a interrogar repetidament i separadament diversos experts sobre un tema que és objecte d'estudi i confrontar-ne les opinions per intentar arribar a una solució de consens, utilitzat sobretot per a fer prospeccions relacionades amb desenvolupaments futurs que depenen de factors tecnològics.
Nota
- El mètode Delphi va ser desenvolupat per O. Helmer, E. S. Quade i N. Dalkey, de la Rand Corporation de Santa Mònica.