Cercaterm
Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública.
Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).
Resultats per a la cerca "brand�" dins totes les àrees temàtiques
<Comunicació. Audiovisuals>
La informació d'aquesta fitxa és l'adaptació resumida d'un criteri elaborat pel TERMCAT.
En el camp de la denominació i els equivalents, quan es tracta de fitxes que exposen un criteri general, es recullen sovint uns quants exemples. Aquests casos s'indiquen amb la marca (EXEMPLE) al final, en uns quants casos precedits d'informació sobre el punt que exemplifiquen.
En el camp dels equivalents, quan es tracta de fitxes que posen en relació dos termes o més, s'indica al costat de cada forma, en cursiva, quina és la denominació catalana principal corresponent.
En el camp de la nota s'indica on es pot consultar la versió completa del criteri, sempre que es tracti d'un document disponible en línia.
Aquesta fitxa de criteri, juntament amb totes les altres fitxes de criteri contingudes en el Cercaterm, forma part del Diccionari de criteris terminològics. Aquest diccionari es pot consultar complet en la pàgina de diccionaris en línia del web del TERMCAT (http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/187).
- ca 0 CRITERI relat de marca, màrqueting de continguts, contingut de marca, entreteniment de marca, entreteniment publicitari, joc de marca o joc publicitari?
- es (contingut de marca) contenido de marca, n m
- es (entreteniment de marca) advertainment, n m
- es (joc de marca) advergame, n m
- es (joc de marca) juego publicitario, n m
- es (màrqueting de continguts) content marketing, n m
- es (màrqueting de continguts) marketing de contenidos, n m
- es (relat de marca) storytelling, n m
- fr (contingut de marca) contenu de marque, n m
- fr (entreteniment de marca) divertissement publicitaire, n m
- fr (entreteniment de marca) publicité divertissante, n f
- fr (entreteniment de marca) publidivertissement, n m
- fr (joc de marca) jeu promotionnel, n m
- fr (joc de marca) jeu publicitaire, n m
- fr (joc de marca) jeu vidéo promotionnel, n m
- fr (joc de marca) jeu vidéo publicitaire, n m
- fr (joc de marca) promojeu, n m
- fr (joc de marca) publijeu, n m
- fr (màrqueting de continguts) marketing de contenu, n m
- fr (màrqueting de continguts) marketing de contenus, n m
- fr (relat de marca) mise en récit, n f
- fr (relat de marca) storytelling, n m
- en (contingut de marca) branded content, n
- en (entreteniment de marca) adtainment, n
- en (entreteniment de marca) advertainment, n
- en (entreteniment de marca) entertising, n
- en (joc de marca) advergame, n
- en (joc de marca) advertising game, n
- en (joc de marca) advertising video game, n
- en (màrqueting de continguts) content marketing, n
- en (relat de marca) brand storytelling, n
- en (relat de marca) storytelling, n
<Comunicació. Audiovisuals > Publicitat>
Definició
- El relat de marca (forma normalitzada pel Consell Supervisor del TERMCAT) és el recurs creatiu consistent a explicar una història real o de ficció que reflecteixi els valors d'una marca, amb l'objectiu d'establir un vincle emocional amb el públic objectiu i fer-li arribar de manera eficaç un missatge determinat.
. L'equivalent castellà és storytelling; els francesos, mise en récit i storytelling, i els anglesos, brand storytelling i storytelling.
- El màrqueting de continguts (forma també normalitzada pel Consell Supervisor) és l'estratègia de màrqueting consistent a crear i difondre continguts rellevants per al públic objectiu d'una marca, amb la finalitat de captar la seva atenció i mantenir o crear una comunitat afí a la marca.
. Els equivalents castellans són content marketing i marketing de contenidos; els francesos, marketing de contenu i marketing de contenus, i l'anglès, content marketing.
En canvi, les altres formes depenen d'una manera o altra d'aquestes:
- Un contingut de marca (forma també normalitzada pel Consell Supervisor) és un contingut informatiu, d'entreteniment o lúdic basat en el màrqueting de continguts i produït o promogut per una marca que sol reflectir els seus valors.
. L'equivalent castellà és contenido de marca; el francès, contenu de marque, i l'anglès, branded content.
- Un entreteniment de marca, o un entreteniment publicitari (formes també normalitzades pel Consell Supervisor), és un tipus de contingut de marca que té com a objectiu l'entreteniment.
. L'equivalent castellà és advertainment; els francesos, divertissement publicitaire, publicité divertissante i publidivertissement, i els anglesos, adtainment, advertainment i entertising.
- Un joc de marca, o un joc publicitari (formes també normalitzades pel Consell Supervisor), és un tipus d'entreteniment de marca consistent en un videojoc en què l'escena està protagonitzada per la marca que el produeix o promou.
. Els equivalents castellans són advergame i juego publicitario; els francesos, jeu promotionnel, jeu publicitaire, jeu vidéo promotionnel, jeu vidéo publicitaire, promojeu i publijeu, i els anglesos, advergame, advertising game i advertising video game.
Els motius de la tria de totes aquestes formes són els següents:
(1) El paral·lelisme formal de les denominacions relat de marca, contingut de marca, entreteniment de marca i joc de marca reflecteix la relació conceptual que hi ha entre els termes, cosa que en pot facilitar la implantació.
(2) Les denominacions entreteniment publicitari i joc publicitari s'han aprovat com a sinònimes de entreteniment de marca i joc de marca, respectivament, perquè ja tenen força ús, segurament per influència de les formes angleses.
Nota
- 1. Aquest criteri es complementa amb la fitxa CRITERI curador de continguts | curadora de continguts, gestor de continguts | gestora de continguts, gestor de comunitats | gestora de comunitats o responsable continguts?
- 2. Podeu consultar les fitxes completes de relat de marca, màrqueting de continguts, contingut de marca, joc de marca i videojoc de marca al Cercaterm i la Neoloteca, i també el document de criteri original, Novetats de marca, en l'apartat "La finestra neològica" del web del TERMCAT (www.termcat.cat/ca/Comentaris_Terminologics/Finestra_Neologica/190/).
<Arts>
La informació d'aquesta fitxa és l'adaptació resumida d'un criteri elaborat pel TERMCAT.
En el camp de la denominació i els equivalents, quan es tracta de fitxes que exposen un criteri general, es recullen sovint uns quants exemples. Aquests casos s'indiquen amb la marca (EXEMPLE) al final, en uns quants casos precedits d'informació sobre el punt que exemplifiquen.
En el camp dels equivalents, quan es tracta de fitxes que posen en relació dos termes o més, s'indica al costat de cada forma, en cursiva, quina és la denominació catalana principal corresponent.
En el camp de la nota s'indica on es pot consultar la versió completa del criteri, sempre que es tracti d'un document disponible en línia.
Aquesta fitxa de criteri, juntament amb totes les altres fitxes de criteri contingudes en el Cercaterm, forma part del Diccionari de criteris terminològics. Aquest diccionari es pot consultar complet en la pàgina de diccionaris en línia del web del TERMCAT (http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/187).
- ca 0 CRITERI relat de marca, màrqueting de continguts, contingut de marca, entreteniment de marca, entreteniment publicitari, joc de marca o joc publicitari?
- es (contingut de marca) contenido de marca, n m
- es (entreteniment de marca) advertainment, n m
- es (joc de marca) advergame, n m
- es (joc de marca) juego publicitario, n m
- es (màrqueting de continguts) content marketing, n m
- es (màrqueting de continguts) marketing de contenidos, n m
- es (relat de marca) storytelling, n m
- fr (contingut de marca) contenu de marque, n m
- fr (entreteniment de marca) divertissement publicitaire, n m
- fr (entreteniment de marca) publicité divertissante, n f
- fr (entreteniment de marca) publidivertissement, n m
- fr (joc de marca) jeu promotionnel, n m
- fr (joc de marca) jeu publicitaire, n m
- fr (joc de marca) jeu vidéo promotionnel, n m
- fr (joc de marca) jeu vidéo publicitaire, n m
- fr (joc de marca) promojeu, n m
- fr (joc de marca) publijeu, n m
- fr (màrqueting de continguts) marketing de contenu, n m
- fr (màrqueting de continguts) marketing de contenus, n m
- fr (relat de marca) mise en récit, n f
- fr (relat de marca) storytelling, n m
- en (contingut de marca) branded content, n
- en (entreteniment de marca) adtainment, n
- en (entreteniment de marca) advertainment, n
- en (entreteniment de marca) entertising, n
- en (joc de marca) advergame, n
- en (joc de marca) advertising game, n
- en (joc de marca) advertising video game, n
- en (màrqueting de continguts) content marketing, n
- en (relat de marca) brand storytelling, n
- en (relat de marca) storytelling, n
<Arts > Ceràmica>
Definició
- El relat de marca (forma normalitzada pel Consell Supervisor del TERMCAT) és el recurs creatiu consistent a explicar una història real o de ficció que reflecteixi els valors d'una marca, amb l'objectiu d'establir un vincle emocional amb el públic objectiu i fer-li arribar de manera eficaç un missatge determinat.
. L'equivalent castellà és storytelling; els francesos, mise en récit i storytelling, i els anglesos, brand storytelling i storytelling.
- El màrqueting de continguts (forma també normalitzada pel Consell Supervisor) és l'estratègia de màrqueting consistent a crear i difondre continguts rellevants per al públic objectiu d'una marca, amb la finalitat de captar la seva atenció i mantenir o crear una comunitat afí a la marca.
. Els equivalents castellans són content marketing i marketing de contenidos; els francesos, marketing de contenu i marketing de contenus, i l'anglès, content marketing.
En canvi, les altres formes depenen d'una manera o altra d'aquestes:
- Un contingut de marca (forma també normalitzada pel Consell Supervisor) és un contingut informatiu, d'entreteniment o lúdic basat en el màrqueting de continguts i produït o promogut per una marca que sol reflectir els seus valors.
. L'equivalent castellà és contenido de marca; el francès, contenu de marque, i l'anglès, branded content.
- Un entreteniment de marca, o un entreteniment publicitari (formes també normalitzades pel Consell Supervisor), és un tipus de contingut de marca que té com a objectiu l'entreteniment.
. L'equivalent castellà és advertainment; els francesos, divertissement publicitaire, publicité divertissante i publidivertissement, i els anglesos, adtainment, advertainment i entertising.
- Un joc de marca, o un joc publicitari (formes també normalitzades pel Consell Supervisor), és un tipus d'entreteniment de marca consistent en un videojoc en què l'escena està protagonitzada per la marca que el produeix o promou.
. Els equivalents castellans són advergame i juego publicitario; els francesos, jeu promotionnel, jeu publicitaire, jeu vidéo promotionnel, jeu vidéo publicitaire, promojeu i publijeu, i els anglesos, advergame, advertising game i advertising video game.
Els motius de la tria de totes aquestes formes són els següents:
(1) El paral·lelisme formal de les denominacions relat de marca, contingut de marca, entreteniment de marca i joc de marca reflecteix la relació conceptual que hi ha entre els termes, cosa que en pot facilitar la implantació.
(2) Les denominacions entreteniment publicitari i joc publicitari s'han aprovat com a sinònimes de entreteniment de marca i joc de marca, respectivament, perquè ja tenen força ús, segurament per influència de les formes angleses.
Nota
- 1. Aquest criteri es complementa amb la fitxa CRITERI curador de continguts | curadora de continguts, gestor de continguts | gestora de continguts, gestor de comunitats | gestora de comunitats o responsable continguts?
- 2. Podeu consultar les fitxes completes de relat de marca, màrqueting de continguts, contingut de marca, joc de marca i videojoc de marca al Cercaterm i la Neoloteca, i també el document de criteri original, Novetats de marca, en l'apartat "La finestra neològica" del web del TERMCAT (www.termcat.cat/ca/Comentaris_Terminologics/Finestra_Neologica/190/).
<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>
GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>
- ca activació de marca, n f
- es activación de marca
- fr activation de marque
- en brand activation
<Brànding > Brànding > Conceptes generals>
Definició
<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>
GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>
- ca agència de brànding, n f
- es agencia de branding
- es consultora de branding
- es consultora de marca
- fr agence conseil en branding
- fr agence de branding
- fr agence de conseil en marque
- fr agence de marque
- en brand agency
- en brand consultancy
- en branding agency
- en branding consultancy
- en branding firm
<Brànding > Brànding > Conceptes generals>
Definició
<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>
GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>
- ca anomenador | anomenadora, n m, f
- es nombrador | nombradora
- fr créateur de noms de marque | créatrice de noms de marque
- fr namer
- en brand name creator
- en namer
<Brànding > Brànding verbal > Creació de noms de marca>
Definició
<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>
GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>
- ca arquetip de marca, n m
- es arquetipo de marca
- fr archétype de marque
- en brand archetype
<Brànding > Brànding > Conceptes generals>
Definició
Nota
- Els arquetips de marca es basen en la teoria del psicòleg Carl Jung, que va establir i definir dotze arquetips de comportament: l'innocent, la persona comuna, el savi, l'heroi, el fora de la llei, el mag, l'amant, el bufó, el curador, el creador, el governant i l'explorador.
<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>
GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>
- ca arquitectura d'aval, n f
- es arquitectura de endoso
- es arquitectura de marca de respaldo
- es arquitectura de respaldo
- es endorso
- es endoso
- es respaldo
- fr caution
- fr endossement
- en endorsed brand strategy
- en endorsement
- en endorser brand architecture
<Brànding > Brànding > Conceptes generals>
Definició
Nota
- Per exemple, Nestlé KitKat, Cadbury Dairy Milk, Sony PlayStation, Polo by Ralph Lauren o Skoda-Grup Volkswagen.
<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>
GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>
- ca arquitectura de marca, n f
- ca estructura de marca, n f sin. compl.
- es arquitectura de marca
- es estructura de marca
- fr architecture de marque
- fr structure de marque
- en brand architecture
- en brand structure
<Brànding > Brànding > Conceptes generals>
Definició
<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>
GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>
- ca arquitectura de marca monolítica, n f
- ca estratègia de marca única, n f
- es arquitectura de marca monolítica
- es estrategia de marca única
- fr architecture de marque monolithique
- fr stratégie de marque unique
- en branded house
- en masterbrand architecture
- en monolithic brand architecture
- en unique brand architecture
<Brànding > Brànding > Conceptes generals>
Definició
Nota
- Per exemple, Nivea, Philips o Samsung tenen una arquitectura de marca monolítica.
<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>
GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>
- ca arquitectura multimarca, n f
- es arquitectura de marcas independientes
- es arquitectura multimarca
- es estrategia de marca individual
- es estrategia multimarca
- fr stratégie de marques multiples
- fr stratégie multimarque
- en freestanding brand architecture
- en house of brands
- en individual product branding
- en multi-brand architecture
- en multi-brand strategy
- en pluralistic brand architecture
<Brànding > Brànding > Conceptes generals>
Definició
Nota
- Per exemple, l'empresa Inditex té una arquitectura multimarca amb les marques Zara, Stradivarius, Bershka, Oysho, Massimo Dutti, Pull and Bear i Uterqüe. O Idilia Foods, amb les marques Cola Cao, Nocilla, Mesura, Paladín i Okey.