Back to top

Diccionari de comunicació empresarial

Presentació
U-matic® U-matic®

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  U-matic®, n m

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Sistema de vídeo que empra videocassets amb cinta magnètica de 3/4 de polzada, comercialitzat com a marca registrada per l'empresa Sony.
ull ull

Comunicació > Publicitat > Creació > Direcció d'art

  • ca  ull, n m
  • es  ojo
  • en  face
  • en  typeface

Comunicació > Publicitat > Creació > Direcció d'art

Definició
Taca impresa que representa la imatge d'un caràcter i que permet identificar-lo.
ull de peix ull de peix

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  ull de peix, n m
  • ca  objectiu ull de peix, n m sin. compl.
  • es  objetivo ojo de pez
  • es  ojo de pez
  • en  fish-eye
  • en  fish-eye lens

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Objectiu gran angular amb un angle de camp pròxim als 180 graus i que proporciona imatges distorsionades.
ull mitjà ull mitjà

Comunicació > Publicitat > Creació > Direcció d'art

  • ca  ull mitjà, n m
  • ca  nucli, n m sin. compl.
  • es  altura de x
  • es  núcleo
  • es  ojo medio
  • fr  chasse moyenne
  • fr  hauteur "x"
  • fr  hauteur des minuscules "x"
  • en  x-height

Comunicació > Publicitat > Creació > Direcció d'art

Definició
Alçada de les minúscules que no tenen trets ascendents ni descendents.
unitat organitzativa unitat organitzativa

Comunicació > Disciplines relacionades > Organització empresarial

  • ca  unitat organitzativa, n f
  • es  unidad organizativa
  • en  organizational unit

Comunicació > Disciplines relacionades > Organització empresarial

Definició
Cadascuna de les parts homogènies en què es pot dividir una organització.
univers univers

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

  • ca  univers, n m
  • ca  població, n f sin. compl.
  • es  población
  • es  universo
  • en  population
  • en  universe

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

Definició
Conjunt dels elements que constitueixen la realitat que es pretén estudiar en una investigació.
URL URL

Comunicació > Telecomunicacions > Productes i serveis

  • ca  URL, n m
  • es  URL
  • en  URL

Comunicació > Telecomunicacions > Productes i serveis

Definició
Adreça que indica la localització d'un fitxer o un directori a Internet i que permet accedir-hi.

Nota

  • 1, Un exemple d'URL és www.termcat.cat.
  • 2. URL és una sigla que correspon a les formes angleses uniform resource locator i universal resource locator ('localitzador uniforme de recursos' i 'localitzador universal de recursos').
USP USP

Comunicació > Publicitat > Creació

  • ca  proposició única de venda, n f
  • ca  USP, n f sigla
  • es  proposición única de venta
  • es  USP sigla
  • fr  argument publicitaire unique
  • fr  proposition exclusive de vente
  • fr  proposition unique de vente
  • fr  USP sigla
  • en  unique selling proposition
  • en  USP sigla

Comunicació > Publicitat > Creació

Definició
Teoria aplicada a la creació publicitària segons la qual un missatge publicitari només ha de comunicar un benefici únic i exclusiu.

Nota

  • 1. La proposició única de venda és una teoria de l'agència de publicitat Ted Bates desenvolupada per R. Reeves.
  • 2. La sigla USP correspon a l'equivalent anglès unique selling proposition.
usuari | usuària usuari | usuària

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Consum

  • ca  usuari | usuària, n m, f
  • es  usuario | usuaria
  • en  user

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Consum

Definició
Persona que rep o utilitza un servei.