Back to top

Diccionari de comunicació empresarial

Presentació
d'empresa a empresa d'empresa a empresa

Comunicació > Relacions públiques

  • ca  d'empresa a empresa, adj
  • es  business-to-business
  • es  entre empresas
  • fr  interentreprise
  • en  business-to-business

Comunicació > Relacions públiques

Definició
Dit de la comunicació especialitzada que té lloc entre una empresa i els seus interlocutors professionals, que poden ser altres empreses o professionals independents.
dada primària dada primària

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

  • ca  dada primària, n f
  • es  dato primario
  • fr  donée primaire
  • en  primary datum

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

Definició
Dada obtinguda expressament per a una investigació determinada per mitjà de l'observació, l'experimentació, una enquesta o qualsevol altra tècnica.
dada secundària dada secundària

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

  • ca  dada secundària, n f
  • es  dato secundario
  • fr  donnée secondaire
  • en  secondary datum

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

Definició
Dada que pot ser utilitzada en una investigació en curs i que prové d'una investigació preexistent.
DAFO DAFO

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting, Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

  • ca  anàlisi DAFO, n f
  • ca  DAFO, n f sin. compl.
  • es  análisis DAFO
  • es  DAFO
  • fr  analyse F.F.P.M
  • en  SWOT
  • en  SWOT analysis

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting, Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

Definició
Anàlisi d'una organització a fi d'establir-ne els punts febles i els punts forts, i del seu entorn, a fi d'identificar-hi les amenaces i les oportunitats per a l'organització.

Nota

  • La sigla DAFO és un calc de la sigla anglesa SWOT i prové de les inicials dels mots debilitats (weaks), amenaces (threats), fortaleses (strengths) i oportunitats (opportunities). Malgrat el paral·lelisme lingüístic, es considera més adequat utilitzar la denominació punts febles en lloc de debilitats; i punts forts en lloc de fortaleses.
DAGMAR DAGMAR

Comunicació > Publicitat > Creació > Ideació

  • ca  DAGMAR, n m
  • es  DAGMAR
  • en  DAGMAR

Comunicació > Publicitat > Creació > Ideació

Definició
Model per a la definició i quantificació dels objectius publicitaris basat en un model de jerarquia d'efectes que considera que el consumidor ha de passar pels estadis mentals de desconeixement del producte, coneixement, comprensió de les seves característiques, avantatges i beneficis, actitud positiva envers el producte i acció de compra.

Nota

  • DAGMAR és una sigla que correspon a l'equivalent anglès Defining Advertising Goals for Measured Advertising Results, que és el títol de l'obra de R.H. Colley en què es desenvolupa aquest model.
DAO DAO

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  disseny assistit per ordinador, n m
  • ca  DAO, n m sigla
  • es  diseño asistido por ordenador
  • es  CAD sigla
  • es  DAO sigla
  • en  computer-aided design
  • en  computer-assisted design
  • en  CAD sigla

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Conjunt de tècniques informàtiques utilitzades per a la creació, la descripció i el desenvolupament de l'objecte de disseny.
DAT DAT

Comunicació > Telecomunicacions > Aparells i dispositius

  • ca  casset digital, n f
  • ca  DAT, n f sigla
  • es  casete digital
  • es  DAT sigla
  • fr  cassette audio-numérique
  • fr  DAT sigla
  • en  digital audio tape
  • en  digital cassette
  • en  DAT sigla

Comunicació > Telecomunicacions > Aparells i dispositius

Definició
Casset en què el senyal, prèviament digitalitzat, és enregistrat sobre una cinta segons una successió de pistes paral·leles i disposades en sentit diagonal a la seva amplada.

Nota

  • La sigla DAT correspon a l'equivalent anglès digital audio tape.
data de caducitat data de caducitat

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Consum

  • ca  data de caducitat, n f
  • es  fecha de caducidad
  • fr  date-limite de vente
  • en  expiration date

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Consum

Definició
Data que indica el moment a partir del qual un producte perible deixa de reunir les característiques que el fan apte per al consum i a partir de la qual no pot ser venut ni s'hauria de consumir.
data de consum preferent data de consum preferent

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Consum

  • ca  data de consum preferent, n f
  • es  fecha de consumo preferente
  • en  best before date
  • en  use-by date

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Consum

Definició
Data que indica el límit recomanable per consumir un producte perible en perfecte estat i amb totes les propietats, sempre que es donin les condicions de conservació adequades, i a partir de la qual no pot ser venut.

Nota

  • Sovint els productes amb una data de consum preferent que venç aviat són objecte de promocions de venda.
data de tancament data de tancament

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

  • ca  data de tancament, n f
  • es  fecha de cierre
  • fr  date de tombée
  • fr  date limite
  • fr  date limite de remise des documents
  • en  closing date
  • en  deadline

Comunicació > Publicitat > Mitjans > Mitjans de comunicació de massa

Definició
Data límit en què un suport imprès o audiovisual que ha de difondre publicitat ha d'haver rebut els originals, fotolits o disquets dels anuncis.