Back to top

raó per creure - Neoloteca

Presentació
  • ca  raó per creure, n f
  • es  razón para creer, n f
  • fr  justificatif, n m
  • fr  support de la promesse, n m
  • en  reason to believe, n
  • en  RTB, n sigla

Empresa > Màrqueting. Comercialització

Definició
Enunciat breu i concís que expressa la raó que dona suport o credibilitat a la promesa de marca o a un benefici d'un producte.

Nota

  • Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació dels termes raó per creure i promesa de marca:

    S'aprova la denominació raó per creure, calc de la forma anglesa reason to believe, juntament amb la forma semànticament relacionada promesa de marca, per les raons següents:

    Pel que fa a raó per creure:

    ·és una forma adequada perquè és transparent semànticament;

    ·té el suport dels especialistes de l'àmbit.


    Pel que fa a la forma relacionada promesa de marca:

    ·es tracta d'una forma sintagmàtica descriptiva;

    ·és una denominació que ja té ús en àmbits especialitzats i té el vistiplau dels especialistes;

    ·és una forma paral·lela a les del castellà, el francès i l'anglès.

    [Acta 637, 30 de maig de 2018]