Back to top

Neoloteca

Presentació

Diccionari dels termes normalitzats.

vídeo amb compra vídeo amb compra

Empresa > Màrqueting. Comercialització > Màrqueting digital

  • ca  vídeo amb compra, n m
  • es  shoppable video, n m
  • es  video con opción de compra, n m
  • es  video de compra, n m
  • fr  shoppable video, n f
  • fr  vidéo d'achat, n f
  • fr  vidéo interactive, n f
  • en  shoppable video, n

Empresa > Màrqueting. Comercialització > Màrqueting digital

Definició
Vídeo comercial que incorpora elements interactius i la possibilitat de comprar els productes que es mostren durant la reproducció del contingut.

Nota

  • Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació del terme vídeo amb compra

    Resolució del Consell Supervisor

    S'aprova la forma vídeo amb compra.

    Criteris aplicats

    ·És una denominació lingüísticament adequada (alternativa a l'anglès shoppable video) formada a partir del nucli vídeo i el sintagma amb compra, que indica que l'enregistrament integra la possibilitat de comprar els productes publicitats.

    ·És una forma descriptiva, que es pot identificar amb el concepte.

    ·En les altres llengües del nostre entorn s'utilitzen designacions similars.

    Formes desestimades

    -vídeo amb opció de compra: Es prefereix vídeo amb compra, que és una solució més sintètica. A més, vídeo amb opció de compra suggereix un vídeo que es pot comprar. La variant vídeo amb opció de comprar, semànticament més precisa, es considera massa llarga.

    -vídeo de compra: S'ha preferit la forma amb la preposició amb per motius de precisió (un vídeo de compra s'oposa més aviat a un vídeo de lloguer o un vídeo de consulta, més que no pas a un vídeo que permet comprar).

    -vídeo interactiu: Encara que es troba aplicada al concepte (especialment en francès), no és una forma prou precisa, ja que un vídeo interactiu no necessàriament està destinat a la compra de productes.

    [Acta 709, 3 de juliol de 2023]